פייסבוק תוסיף אפשרות זיהוי קולי לאפליקציות המובייל לשיתוף מוסיקה, סדרות וסרטים

| יום שישי, 23 במאי 2014, 09:51 | רשתות חברתיות

facebook-voice-recognition

במאמץ להשתלב טוב יותר בשיח החברתי, תחל פייסבוק להציע הפעלת אפשרות זיהוי קולי לסרטים, סדרות ומוסיקה עבור משתמשי הרשת החברתית. הפונקציה החדשה, שתופעל אך ורק מתוך בחירה ובארה"ב בלבד החל מהשבועות הקרובים, תאפשר לאפליקציית פייסבוק להאזין לקולות המגיעים למכשיר הנייד דרך המיקרופון המובנה ובאמצעות מנוע חכם תזוהה התכנית הנצפת או השיר לו מאזינים המשתמשים, אלו יוצגו על-גבי המסך ויאפשרו שיתוף מהיר עם החברים.

בשל החשש מחדירה לפרטיות העשויה להיווצר כתוצאה מהאזנה לקולות הנשמעים סביב המכשיר הנייד, ממהרים בפייסבוק להדגיש כי מדובר בפונקציה אופציונלית הנמצאת בשליטתו הבלעדית של המשתמש. ניתן יהיה לבחור אם להפעיל את הפונקציה או כלל לא ולשלוט האם לחלוק עם החברים בפייסבוק, אך הצד העיקרי הינו כי פייסבוק לא תאגור את הצלילים שיגיעו לאפליקציה על-ידי הפעלת הפונקציה ולא תבצע זיהוי קולי לרעשי סביבה או שיחות פרטיות, אלא רק לאודיו התואם למסד הנתונים של החברה לצורך זיהוי סדרות, סרטים ושירים.

[vimeo]http://vimeo.com/95970002[/vimeo]

משתמשי פייסבוק חולקים פעילויות

השיתוף באמצעות הזיהוי הקולי יעשה דרך אותה פונקציה שאיפשרה עד כה לפרסם סטטוס בפייסבוק המתאר מה אנו עושים ברגע מסויים. היום מופיעה אפשרות פרסום זו כדי לשתף סרטים וסדרות בהם אנו צופים כמו גם מוסיקה לה אנו מאזינים, מסעדות בהן אנו מבקרים ועוד. בפייסבוק מציינים כי אפשרויות שיתוף הפעילויות והרגשות צברו כבר מעל ל-5 מיליארד שיתופים בשנה האחרונה. על כן הבחירה להמשיך ולהרחיבם דרך אפשרות הזיהוי הקולי.

facebook-feelings

עת תהפוך זמינה אפשרות הזיהוי הקולי, יופיע אייקון קטן בחלקה העליון של האפליקציה בזמן יצירת סטטוס חדש ברשת החברתית, זה יעיד על הפעלתו.

מקדמת את השיח בזמן אמת

לאחר שיזהה מנוע החיפוש של פייסבוק את הסדרה או הסרט בהם אנו צופים או את השיר לו אנו מאזינים, יקפצו לפנינו הממצאים יחד עם אפשרויות השיתוף הזמינות. לאחר ביצוע שיתוף שיר, יופיע בפני החברים קטע מוסיקה של עד 30 שניות מהשיר ששיתפנו, ובמידה ובחרנו לשתף סדרה בה אנו צופים, יראו החברים באיזה פרק בעונה של הסדרה אנו צופים.

facebook-voice-songs

מטרתה של פייסבוק בהוספת אפשרויות הזיהוי הקולי לשם שיתוף ברורות, ונועדו לשם קידום השיתוף בזמן אמת. שעות הצפיה בפריים טיים בטלוויזיה הן השעות בהן עושים הצופים שימוש מוגבר בחווית המסך השני. הצופים חולקים את מחשבותיהם לגבי מהלך ההתרחשות בסדרות בהן הם צופים, כאשר חלק ניכר מהשיתופים במדיה החברתית בארצות הברית הולך דווקא לעברה של רשת המיקרו-בלוגינג טוויטר.

תוספת הזיהוי הקולי תקל על שיתופם של המשתמשים, שלא ידרשו להקליד את שם הסדרה והפרק בו הם צופים, שכן זה יזוהה באופן אוטומטי. עבור פייסבוק, יהווה הדבר יתרון גם בצד הפרסום, שכן עם הצגת מעורבות גולשים גבוהה יותר בזמן צפיה בטלוויזיה, ניתן יהיה לשדר לאותם צופים פרסומות ייעודיות, גם בוידאו.

מוסיקה גם היא חלק חשוב מהנושא. שיתוף קטעי מוסיקה קצרים עשוי לעודד משתמשים רבים בפייסבוק לפנות ולרכוש שיר בודד ואף אלבום של האמן המושמע. משתמשי פייסבוק ישתפו את השירים להם יאזינו, זאת על מנת לספק לחבריהם אפשרות לגלות אמנים ושירים חדשים, בעוד בפייסבוק עשויים להשתמש באפשרויות שיתוף אלו על מנת לשמש כגורם מקשר לרכישת מוסיקה.

במאגר הקופונים שלנו כבר ביקרתם?
סמארטפונים וגאדג'טים במחירים נוחים ובמשלוח ישיר עד הבית
לחצו כאן
תגובות לכתבה
גאדג'טי | Gadgety
ניווט באתר
קטגוריות
גאדג'טי
חיפוש כתבות