דיווח: סמסונג ו-Oculus VR משתפות פעולה לפיתוח משקפי מציאות מדומה

oculus-samsung

עוד בשבוע שעבר עלו דיווחים לפיהם יצרנית הסמארטפונים הגדולה בעולם סמסונג עובדת על פיתוח משקפי מציאות מדומה, אותם תציג מאוחר יותר השנה. בצעד מפתיע למדי, כך מדווחים מקורותיו של הבלוג הטכנולוגי Engadget, מתכננים בחברה הדרום-קוריאנית שיתוף פעולה עם חברת Oculus VR, מפתחת משקפי המציאות המדומה Oculus Rift, שנרכשה לאחרונה על-ידי פייסבוק בעבור 2 מיליארדי דולרים.

במסגרת שיתוף הפעולה תעשנה שתי החברות שימוש ביתרונות היחסיים של כל אחת מהן לשם צמצום לוחות הזמנים כחלק ממאמצי פיתוח המוצרים. על-פי הדיווח, לא יהיה מדובר במוצר יחיד שיוצג על-ידי שתי החברות יחדיו, אלא בשני מוצרים נפרדים – האחד של סמסונג והשני של Oculus VR. מפתחת משקפי המציאות המדומה Oculus תמשיך בעבודתה לפיתוח משקפיים המיועדות בשלב הראשון למשחקים בלבד, כאשר סמסונג תפנה, כפי הנראה, לזירוז הליך הפיתוח לשם השקת מוצר מוגמר בטווח הזמן הקצר ביותר האפשרי.

תן וקח

הליך החלפת הטכנולוגיות יתרום ל-Oculus VR דרך גישה מוקדמת למסכי ה-OLED אותם מפתחת סמסונג. החברה הדרום-קוריאנית הינה מובילה עולמית בפיתוח מסכי OLED, בהם עושה Oculus שימוש במשקפי המציאות המדומה שלה. מכאן שגישה למסכים המתקדמים ביותר תעזור לחברה בזירוז הליכי הפיתוח. מן הצד השני, תתרום Oculus מהידע שצברה בצד התוכנה לסמסונג דרך שיתוף הממשק שבנתה עבור החומרה, בדגש על צד המובייל.

ב-Oculus החלו לעשות שימוש במסכי OLED בשל היכולת לקבל זמן תגובה מהיר יותר בהצגת התמונות על-גבי המסך. מסכי LCD, כפי שהסבירו נציגי החברה בפגישתנו בתערוכת CES 2014 בלאס וגאס מוקדם יותר השנה, לא מספקים את הביצועים הדרושים לשם הצגת תמונה רציפה ב-360 מעלות ללא מריחות, זאת בעוד מסכי OLED יכולים לאפשר זמן תגובה היורד מ-1 מילי-שניה. המטרה – לספק למשתמש תמונה חדה וברורה בכל מצב, ודרך כך לאפשר שימוש במשקפיים לאורך זמן ללא עייפות יתרה לעיניים. שיתוף הפעולה עם סמסונג יתרום ל-Oculus גישה למסכי ה-OLED המתקדמים שלה ברזולוציות שאף עולות על 1080p.

Oculus-Rift-CrystalCove-1

בעוד ב-Oculus שמים דגש על משחק ברמה גבוהה תוך שימוש במציאות מדומה, בסמסונג כפי הנראה יפנו לשימוש במכשירי סמארטפון מדגמי הדגל האחרונים או אלו שיוצגו בעתיד כחלק בלתי נפרד מהחוויה. מסך הסמארטפון צפוי לשמש כמסך של משקפי המציאות המדומה, בעוד במצלמה הנמצאת בגבו ניתן יהיה לעשות שימוש כחוויה מעשירה המסוגלת להציג את העולם האמיתי כחלק מהמציאות המדומה.

בשלב זה עדיין לא ברור כיצד יראה המכשור המוגמר של סמסונג, אולם צד חשוב יותר במשוואה נוגע לפיתוח המשחקים. ב-Oculus בנו קהילת מפתחים רחבה בשנתיים האחרונות, כאשר למעלה מ-50 אלף ערכות פיתוח כבר נמצאות בידיהם של מפתחים העובדים על בניית משחקים עבור פלטפורמת החברה.

אם בסמסונג יעשו שימוש בקהילת המפתחים של Oculus, עשוי הדבר לפגוע ביתרון היחסי של החברה כאשר תבחר להשיק את משקפיה שלה, אולם במידה והתחילה החברה לבנות קהילת מפתחים משלה או פנתה ליצרניות משחקים שיפתחו עבור מוצריה החדשים בתחום, הרי שיכול ומשקפי המציאות המדומה הראשונות של סמסונג יהיו מרשימות פחות ללא משחקים יעודיים עבור משקפי המציאות המדומה של החברה.

(מקור – Engadget)


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים