סופי? Firefox 4 ייצא בחודש הבא

לאחר שנדחתה השקתו של דפדפן הפיירפוקס בגרסתו הרביעית מסוף השנה שעברה לתחילת השנה הנוכחית, ואחרי שכבר התנסינו ב-8 גרסאות ניסוי של הדפדפן, מוסרים כעת במוזילה שגרסת ה-RC (מועמד שחרור) קרובה מתמיד, וכי מספר שבועות לאחריה תשוחרר הגרסה המלאה.
.
דיימון סייקור, מנהל בכיר במחלקת הפיתוח של מוזילה, מסר בקבוצת הפיתוח האינטרנטית של הדפדפן בגוגל כי הוא מברך את המפתחים על עבודתם הקשה, וכי 160 באגים ותקלות מפרידים בינינו לגרסא “מושלמת” של הדפדפן. גרסת ה-RC, לעומת זאת, תשוחרר מייד כאשר צוות הפיתוח יגבר סופית על כ-60 באגים קריטיים שעשויים להשפיע על תפקוד הדפדפן.
.
סייקור הוסיף גם את ברכתו למפתחים ולמוצר החדש שיושק בקרוב: “אנו חייבים להשיק את המוצר הטוב ביותר שאנו יכולים. אל תהססו, פיירפוקס הוא קודם כל המוצר שלכם. אני יודע שכולכם כבר עייפים וחסרי סבלנות. אתם מבצעים עבודה מעולה בכל יום, ויצרתם מוצר מדהים. הישארו ממוקדים וסבלניים. Firefox 4 הולך לתת קרב רציני למתחרים, ואתם צריכים להיות גאים בו”.

השקתה של גרסא 4 התעכבה במספר חודשים בעקבות ההתמדה של חברת מוזילה במדיניותה לשחרור מוצרים רק כאשר אין כל פגם שעשוי להפריע בצורה כלשהיא לחוויית השימוש ולשלמותו של המוצר. התכונות העיקריות שצפוי להכיל הדפדפן בגרסתו החדשה: ממשק משתמש חדש ומהיר, מהירות גלישה משופרת, התראות בתצורה חדשה ויעילה, Firefox Panorama לארגון יעיל ומהיר של הלשוניות, מנהל אפליקציות משופר, אינטגרציה ישירה עם Firefox Sync ותמיכה מלאה במסכי מולטי-טאץ’, כולל ממשקים מותאמי חומרה. בנוסף, הדפדפן מבוסס על מנוע עיבוד חדש – Gecko 2, שמוסיף תמיכה מלאה ב-HTML 5, CSS3, WebM ו-WebGL.

דפדפן הפיירפוקס מחזיק כיום בתואר דפדפן האינטרנט הפופולארי ביותר באירופה, והשני בתפוצתו בשאר חלקי העולם, כשלפניו עדיין נמצא Internet Explorer של מיקרוסופט. (בכתבה המלאה: הדגמות וידאו של Panorama ותמיכה במולטי-טאצ’)


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים