ההכרזות של אפל מ-WWDC 2014 שמרגשות את המפתחים וצריכות לרגש גם אתכם

widgets-partyאירוע הפתיחה של כנס המפתחים השנתי של אפל, WWDC 2014, התמקד השנה במפתחים יותר מאי פעם. זו השנה ה-25 בה הכנס נערך ולמרות שלא נחשפו מוצרים חדשים, כן הוצגו שדרוגים מרחיקי לכת עבור מערכות ההפעלה Mac OS X ו-iOS. תכונות רבות חדשות שהצטרפו למערכות ההפעלה הצליחו להלהיב את הצופים, אך את משמעות הבשורה הגדולה ביותר (כנראה ש)לא כולם הבינו. אפל חשפה שפת תכנות חדשה המכונה Swift, גישה חדשה ואפילו ווידג’טים!

הכירו את Swift

swift-hero_2xעל בימת WWDC 2014 הציגה אפל בפני העולם שפת תכנות חדשה שקיבלה את השם Swift. השקת שפת תכנות חדשה היא לא דבר שקורה בכל יום, ונדיר שיש מאחורי מהלך שכזה גיבוי של חברה ענקית כמו אפל. Swift תיישר קו עם שפות מודרניות מבחינת יעילות קוד ויעילות הזמן של המפתח ותחליף את Objective-C המיושנת איתה מתכנתים אפליקציות עבור iOS ו-Mac OS X.

לאחר צפייה בהדגמה של אפל לכתיבת קוד ב-Swift, ניתן לראות שהחברה השאילה עקרונות רבים משפות סקריפט כמו Python ו-Javascript. הבעיה עם שפות אלו שהן מספקות ביצועים פחות טובים, אבל אפל מרגיעה ומבטיחה שאין כאן פשרות, ואפילו ש-Swift תהיה יעילה מ-Objective-C. יעילות זמן העבודה של המפתח הוא פרמטר לא פחות חשוב כאשר בוחרים לאיזו פלטפורמה לפתח ומפתחים רבים מעדיפים את אנדרואיד בגלל הנוחות והמהירות בפיתוח ל-Java.

swift-screenshot_2xהדימיון לשפות סקריפט יחסוך למפתח זמן רב ולטענת אפל השילוב של Swift עם הגרסה החדשה של סביבת הפיתוח X Code תספק חוויה לא פחות טובה. הגרסה החדשה כוללת הרבה יכולות חדשות המוכרות מעולמות אחרים, כמו תצוגה בזמן אמת של תמונות בקוד, חישוב תוצאות של פונקציות, הצגה של הדיאגרמות המייצגות אותן ועוד.

אז איך שפת תכנות חדשה תשפיע עליכם? שפה חדשה ומודרנית תפתה מפתחים חדשים לפתח אפליקציות עבור iOS, תהליך שכעת יהיה פשוט יותר, כך שנקבל היצע אפילו גדול עוד יותר בחנות ה-App Store. ההיכרות עם השפה החדשה אמורה להיות מהירה הרבה יותר ולאלו שכבר מפתחים ב-Objective-C צפויים חיים הרבה יותר קלים. לא סתם המפתחים בקהל של WWDC שאגו בקולי קולות עם ההכרזה על Swift. שפת התכנות החדשה תוכל לחיות באותה אפליקציה עם Objective-C, כך שאפילו עדכונים לאפליקציות צפויים להיות הרבה יותר מהירים.

גישות ברמת מערכת ההפעלה

זהו אולי היתרון הגדול ביותר של אנדרואיד עד ל-iOS 8. מערכת ההפעלה של גוגל מאפשרת לאפליקציות לשתף מידע ביניהן, מה שמאפשר שיתוף של קבצים ממקורות שונים לאפליקציות שונות, גישה לחיישן ה-Touch ID, כמו גם ווידג’טים המתבססים על אפליקציות. בזכות הגישה לפיצ’רים ברמת מערכת ההפעלה תינתן למפתחים הרבה יותר גמישות בשיתוף מידע בין האפליקציות.

ios8-5הדוגמא הפשוטה ביותר לשיתוף מידע בין אפליקציות שונות היא היכולת לשתף תמונות. אם עד היום כפתור שיתוף התמונה ב-iOS היה מוגבל אך ורק לאפליקציות שאפל אישרה (פליקר וטוויטר) ואפליקציות מערכת (מייל), מעכשיו כל מפתח יוכל להופיע שם.

בדיוק כמו באנדרואיד, שיתוף yosemite18התמונות יהיה פתוח לכל מפתח ומאפליקציות שונות, כך שאם אתם צופים בתמונה ורוצים לשתף אותה לאינסטגרם – כל שתצטרכו לעשות זה ללחוץ על שיתוף ועל האייקון של אינסטגרם. אותו דבר יכול להיות עם שיתוף כל קובץ נתמך לכל אפליקציה תומכת. למשתמשי האנדרואיד זה אולי נשמע מובן מאליו, אבל בגן הסגור של אפל מדובר במהפכה של ממש.

יתרון גדול נוסף של אנדרואיד הם הווידג’טים הנתמכים על ידי ממשק המשתמש של מערכת ההפעלה. רבים ניסו לשער בעבר כיצד יראו ווידג’טים ב-iOS, ואפל הוסיפה אותם בצורה קצת פחות בולטת. בגרסאות החדשות של מערכות ההפעלה, iOS 8 ו-Mac OS X Yosemite, מאפשרת אפל למפתחים להוסיף ווידג’טים למרכז ההתראות שיהיו קבועים שם ויציגו מידע עדכני.

third-party-keyboard-appleאפל הייתה אחת מהסרבניות הגדולות לשירותים שונים הרצים ברקע של מערכת ההפעלה שלה למובייל, ועם העדכון הנוכחי נראה שהמהפך הושלם סופית. ישנן מעט יכולות שאנדרואיד מציעה למפתחים בתחום הזה ש-iOS עדיין לא יודעת לנצל, חלקן משמעותיות יותר וחלקן פחות.

עדיין אי אפשר להחליף לאנצ’ר או להטמיע אלמנטים על מסך הבית (דוגמת Chat Heads של פייסבוק), אבל כן יש מקלדות צד שלישי – מפתחים יוכלו לפתח מקלדות שיפעלו בכל האפליקציות ויחליפו את המקורית של אפל. כנס WWDC 2014 הביא ללא ספק את קפיצת המדרגה הגדולה ביותר לפלטפורמות השונות של אפל מאז השקת האייפון.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים