דונגל מזרים מדיה מבוסס Firefox OS יתחרה ב-Chromecast של גוגל

מתחרה לדונגל ה-Chromecast של גוגל שנחשף ברשת ועתיד להשקה בקרוב יתבסס על מערכת ההפעלה הפתוחה Firefox OS, אותה מפתח ארגון מוזילה. הדונגל מבוסס מערכת ההפעלה של מוזילה יגיע עם יכולות דומות לאלו של Chromecast, אמנם בחברה טוענים כי אין מדובר בפרוייקט רשמי, שהרי אין היא מייצרת חומרה. אף שמדובר בפרוייקט צד שלישי העושה שימוש במערכת ההפעלה הפתוחה, הפתרון שיספק עשוי להסיר את המגבלות המרגיזות שהציבה גוגל במזרים המדיה שלה.

המטרה של הדונגל מבוסס Firefox OS מבית מוזילה היא לחיבורו לכניסת ה-HDMI בטלוויזיה וביצוע הזרמת תכנים מהסמארטפון או הדפדפן. מכיוון שגוגל כבר הפכה את ערכת הפיתוח שלה עבור Chromecast לזמינה וכבר יש אפליקציות התומכות בפלטפורמה, יאפשר הדונגל מבוסס Firefox OS תמיכה מובנית גם בהן. היתרון העיקרי בדונגל יהיה בכך שיספק ערכת פיתוח פתוחה בהרבה מזו של גוגל, בלי המגבלות הרבות שהצמידה לה גוגל (כמו הזרמת תכנים מקומיים או שכפול מסך). בנוסף, ניתן יהיה לעשות בה שימוש מעבר לאנדרואיד, iOS והדפדפן, כך יוכלו להגיע יכולות ההזרמה גם לווינדוס פון ואפילו לתוכנות במחשב האישי.

במקור הדיווח, המגיע מאתר GigaOM, טוענים כי מוזילה תהיה בכל זאת מעורבת בפרוייקט, אם כי החברה אינה צפויה להיות להיכנס לעומקו של צד פיתוח הדונגל ותשאיר את העבודה ליצרניות שישתפו עימה פעולה. יתרה מזאת, מציין המקור, יוכלו מפתחים עצמאיים ליצור את החומרה באופן עצמאי ולהתקין אפליקציות נוספות מלבד Firefox OS האחראית על ההזרמה של התכנים. אין בינתיים תאריך יעד להשקת הדונגל, אבל ההכרזה צפויה להגיע בקרוב.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים