הוכרז: Intel Knights Landing – המעבד החזק ביותר אי פעם

Intel Sign Israel Research Center מרכז הפיתוח אינטל חיפה (צילום: גאדג’טי)

שמה של אינטל עדיין לא מוזכר בנשימה אחת עם מכשירי הסמארטפון הגדולים הקיימים כיום בשוק, אולם החברה מהווה כח בלתי ניתן לעצירה בכל הנוגע למערכות מחשוב ביתיות וארגוניות. 85 אחוזים מ-500 מערכות המחשוב החזקות בעולם כיום מבוססת על מעבדים לסדרות Intel Xeon השונות, החזקה בהן הינה Milky Way 2 הסינית או בשמה האחר – Tianhe-2, המצויידת ביותר מ-3 מיליון ליבות עיבוד.

אינטל לא עוצרת בהרצת מחשב העל החזק בעולם ומכריזה כעת על דור חדש למעבדי ה-Xeon Phi של החברה, שם קוד: Intel Knights Landing. מדובר במארז השבבים הגדול והחזק ביותר שפיתחה החברה עד היום, המסוגל לבצע למעלה מ-3 טריליון פעולות נקודה צפה.

Tianhe 2 Super Computer

פעולתו של Knights Landing מונעת על-ידי יותר מ-60 ליבות המבוססות על ארכיטקטורת HPC-Enhanced Silvermont ומספקת ביצועי תהליך יחיד החזקים פי שלושה בהשוואה לדור המעבדים הקיים, Knights Corner, המסוגל לבצע עד 1.2 טריליון פעולות נקודה צפה.

עם השקת Intel Knights Landing במחצית השניה של שנת 2015, צפויים המעבדים להגיע עם זיכרון 16GB ברוחב פס הגבוה בעד פי חמישה בהשוואה לזיכרון DDR4, יעילות אנרגטית הגבוהה פי 5 וצפיפות גדולה פי שלושה מאשר בזכרונות קיימים מבוססי GDDR5.

לנוחיותכם מצורפת מצגת החברה עם פרטים אודות הכרזת Knights Landing:


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים