הכירו את JIBO – רובוט המשפחה הראשון בעולם

בשנים האחרונות אנו עדים להתקדמות ניכרת בתחום הרובוטיקה ולפריצות דרך משמעותיות מצידן של העוזרות הווירטואליות והאינטליגנציה המלאכותית. JIBO, פרויקט גיוס המונים חדש, מנסה לייצר לראשונה רובוט משפחה שיעניק לנו את הטוב משני העולמות.

JIBO הוא רובוט שעתיד ללוות משפחה בכל היבט בחיי היומיום ויתפקד כמעיין עוזר אישי מתקדם. הרובוט החדשני מצויד במספר רב של חיישנים שמאפשרים לו לתקשר עם הסביבה בצורה המזכירה מאוד את הדרך בה בני אדם מתקשרים. JIBO יכול לפעול בהתאם לפקודות קוליות שניתנו לו, לזהות את האנשים שעומדים מולו ולצלמם, לתפקד כעוזר וירטואלי ולקינוח גם לנהל “שיחה” קצרה. מעל הכל מנצחים אלגורתמים שונים האחראים על הבינה המלאכותית של JIBO שמאפשרים לו להתאים עצמו בצורה טובה יותר למשפחה בה הוא נמצא.

מלבד כל אותן יכולות טכנולוגיות, מה שמייחד את JIBO ואף מסמן את קפיצת המדרגה הוא הפן האנושי והידידותי בו מאופיין הרובוט. בסרטון ההדגמה ניתן לראות כי JIBO יצליח להבין לא רק את ההקשר של המשפט ששמע, אלא גם את מכלול הרגשות החבוי באותה סיטואציה. יתרה מכן, נראה כי הוא יוכל “להביע” רגשות ובכך להיות אנושי יותר.

לפי חזון היזמים, ידע JIBO להתחבר למערכות השונות בבית ודרך כך להדליק את האור ברגע שנכנס חבר משפחה הביתה או לכבות את המזגן כאשר אין עוד איש בבית. לצד ההתממשקות עם מכשירים אלקטרונים, ידע JIBO לקבל מידע מאפליקציה ייעודית לאנדרואיד ו-iOS, כך שניתן יהיה לחלק לרובוט פקודות גם אם המשתמש אינו נוכח בביתו. בנוסף ליכולות הקיימות, יוכלו מפתחים ליצור אפליקציות מותאמות שידעו לנצל את היכולות של JIBO לשימושים נוספים.

פרויקט JIBO ביקש לגייס 100 אלף דולר דרך פלטפורמת גיוס ההמונים Indiegogo, אך כבר כיום, 26 ימים לפני סיום תקופת הגיוס, הצליח הפרויקט לגייס קרוב ל-900 אלף דולר.  רובטי JIBO צפויים להגיע למפתחים ברבעון השלישי של שנת 2015, בעוד שהקהל הרחב יזכה לשם ידיו על JIBO רק בשנת 2016. כמו כן, מציעים יזמי JIBO מסלול בו הם מתחייבים לתרום רובוט אחד לבית חולים לילדים בבוסטון עבור כל JIBO שנרכש.

מתקפת המשובטים

נראה כי הרובוטים אט אט יחדרו לחיינו בשנים הקרובות וכי JIBO הוא בין הסנוניות הראשונות שמסמנות שינוי זה. נוסיף לכך שהשנה הצליח לראשונה מחשב לעבור את מבחן טיורינג ונגלה כי לא רק שהרובוטים השתפרו בכל הקשור למכניקה שלהם, אלא גם בצד האינטליגנציה שלהם.

נראה כי אנו עדים לתחילתה של מגמה חדשה בה יצרניות רבות יתחילו להנגיש את הרובוטים לקהל הרחב ולהתחיל להוציא אותם משימוש בפסי היצור אל עולמנו הפרטי. לא מזמן דווחנו כי גוגל רכשה יצרנית רובוטים וחברה המפתחת אינטליגנציה מלאכותית – כך שלא רחוק היום בו נראה אנדרואידים (המינוח המקורי כן..) מסתובבים בנינו.

לעמוד הפרוייקט באתר Indiegogo


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים