אתר Zap השוואת מחירים בדרך למהלך שיפור חווית הרכישה

אתר הבית Zap השוואת מחירים. תמונה: צילום מסך

אתר Zap (זאפ) השוואת מחירים החל במהלך אסטרטגי אשר בסופו יוכל להעניק חווית רכישה בטוחה ונוחה יותר כמו באמזון ו-Ebay. משתמשי זאפ עושים שימוש באתר לצורך השוואת מחירים, וכאשר הם מוצאים את המוצר המבוקש הם מועברים לאתר החנות. השלב הראשון של המהלך יאפשר רכישה ישירות מאתר זאפ באמצעות עמוד תשלום חדש, שירות מקוון לגולשים ישירות מהאתר וחיזוק ההגנה על הצרכן.

תהליך השוואת המחירים המוכר של אתר זאפ ישאר זהה לשל היום. הגולש יוכל לחפש מוצר באתר ולקבל רשימת חנויות ומחירים עבורו. אם תבחרו במוצר מחנות הלוקחת חלק במהלך החדש (לחיצה על “מעבר לקנייה”), תועברו לעמוד החנות בתוך זאפ. העמוד יכיל בצורה שקופה וברורה את כל המידע הטכני על המוצר, תמונות המחשה וסרטוני וידאו, דרכי התקשרות עם החנות, תנאי העסקה, ציון גולשים ממוצע, הצעות למוצרים משלימים ועוד.

הגנה ושירות כמו Ebay ו-Amazon

התשלום יבוצע, כאמור, מול החנות בתוך אתר זאפ. לקוח שיתחרט עד זמן האספקה, או בפרק זמן סביר לאחר שקיבל את המוצר, יוכל ליהנות ממנגנון Zap Protect שיאפשר ביטול הזמנה וקבלת החזר כספי בגיבוי מלא של זאפ. בנוסף, שירות Zap Protect יעניק בטחון בקנייה למשתמשי אתר זאפ, תוך התחייבות לכך שהצרכן יקבל בדיוק את המוצר שרכש, במצב תקין ובזמן שהובטח. במידה ולא, חברת תדאג להחזיר לצרכן את כספו.

Zap Protect יעניק בטחון בקנייה למשתמשי אתר זאפ, תוך התחייבות שהצרכן יקבל בדיוק את המוצר שרכש

במקרה של תלונות, רוכשי מוצרים דרך חנויות המשתפות פעולה עם זאפ, יתנהלו מול האתר בלבד כך שלא יהיה צורך לאתר את נציגי החנות ולרדוף אחריהם. זו גם אחת התלונות הגדולות של גולשי זאפ במרוצת השנים – צרכנים רבים התלוננות על חנויות שהקישור אליהן בוצע דרך זאפ וסיפקו לעיתים מוצר קצת אחר או באריזה לא מקורית, אפילו כאלו מחודשים, זאת ללא ידיעת הצרכן בטרם ביצע את הרכישה.

המהלך של זאפ נראה כמו השינוי המשמעותי ביותר שבוצע באתר השוואת המחירים עבור הצרכן הישראלי. ניר למפרט, מנכ”ל Zap:

שוק הסחר האלקטרוני בארץ הולך ומתפתח אך עדיין אינו ממצה את הפוטנציאל המלא שלו. אנו סמוכים ובטוחים שהמהלך יצמצם את חסמי הקנייה, ישפר את השירות, ויביא לצמיחה משמעותית של הסחר המקוון המקומי תוך הגדלת כושר התחרות של השוק המקומי מול השוק הבינלאומי.

ההתחייבות של זאפ לשירות Zap Protect יאלץ את החברה לבסס אכיפה מוגברת אל מול החנויות. אחרי הכל, זאפ לא תרצה להפסיד מההתחייבות שלה כלפי הלקוחות. יהיה מעניין לראות איך ואם בכלל זה ישפיע על יחסי זאפ עם העסקים באתר. אתרי המכירות הגדולים בארה”ב, דוגמת אמזון ו-Ebay, מנהלים מנגנונים דומים של הגנה על הצרכן שצברו מוניטין גבוה. לכן, חנויות שמתקבלות עליהן תלונות רבות, נענשות ואף נסגרות.

זאפ תחל בתקופה הקרובה את המהלך במתכונת של פיילוט הכולל מספר מצומצם של חנויות. לאחר תקופת ההרצה, תציע החברה לכל החנויות להצטרף לשירות החדש. בעתיד, מתכננת זאפ להעלות קמפיין פרסום בהיקף משמעותי שילווה את המהלך במשך מספר שנים.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים