מיקרוסופט מספקת משוב מוחשי דרך מסכי מגע של מכשירים קיימים

הרעיון לשלב במסכי המגע משוב פיזי, אשר יספק לצד הממשק הויזואלי גם ממשק מוחשי, קיים לערך מאז הגיחו מסכי המגע לשוק הפרטי. מרבית הפיתוחים מהסוג עשו שימוש בשכבת חומר פיזואלקטרי תחת חיפוי מסך גמיש שאיפשר ליצור בליטות להדמיית לחצנים מוגבהים. במחלקת המחקר של מיקרוסופט בחרו שלא להמציא את הגלגל מחדש: הפיתוח החדש שהציגו עושה שימוש בטכנולוגיה דומה, אך משכלל ומתאים אותה עבור מסכים של מכשירים קיימים.

את הפרויקט מובילה הונג טאן, מהנדסת בזרוע מחלקת המחקר של מיקרוסופט באסיה. בהדגמה, מציגה טאן מספר מימושים שונים של מנגנון המשוב המוחשי. המיצג הראשון כולל מכשיר לומיה שתחת מסך הזכוכית שלו נוספה שכבת חומר פיזואלקטרי שקוף. החומר משנה את צורתו כאשר מעבירים דרכו זרם חשמלי. בדומה למערך המוליכים החשמליים, אשר יוצר את מנגנון זיהוי המגע במסכים, מאפשר מערך מוליכים הפרוס בתוך החומר ליצור על פני המסך עיבוי נקודתי תחת אצבעות המשתמש. לדברי טאן, זכוכית ה-Gorilla Glass גמישה דיה על מנת לאפשר את שינויי הצורה המזעריים שיוצר החומר הפיזואלקטרי תחתיה.

שתי טכנולוגיות נוספות אשר מוצגות בהדגמה מאפשרות לדמות מרקמים שונים על גבי המסך. הראשונה מוצגת על גבי מכשיר לומיה 920 שהוצב בתוך מתקן עם זכוכית נפרדת מעל מסך המכשיר. אל הזכוכית מוצמדים מפעילים פיזואלקטריים אשר מרטיטים את הזכוכית בתדרים גבוהים. תדר הרטט כה מהיר, עד שתנודות הזכוכית אינן מורגשות על ידי המשתמש, בעוד בין משטח הזכוכית לאצבעותיו נוצרת שכבת אוויר. רטט בתדרים שונים יוצר שינוי בשכבת האוויר וכך מדמה מרקמים שונים בהחלקת האצבע על פני הזכוכית.

הטכנולוגיה השניה, כאמור, נועדה גם היא לדמות מרקמים שונים על גבי המסך, אך עושה זאת באמצעות אלקטרוסטטיקה. המסך שעל גביו מוצגת הטכנולוגיה כולל מעליו שכבת מוליך שקופה. שכבה זו טעונה במטענים חשמליים שיוצרים כח משיכה בינם ובין מטענים חשמליים על פני האצבע. שינוי המטען החיובי על גבי שכבת המוליך מאפשר לשנות את החיכוך בין האצבע למשטח המסך.

האפשרויות שמציגה מיקרוסופט למשוב מוחשי במסכים אכן בשלות יותר מההצעות הקודמות, וכפי שניתן לראות, הן מתאימות להטמעה במרבית המכשירים החכמים של היום. עם זאת, נוצר הרושם כי מרבית המשתמשים פשוט אינם מעוניינים בשלב זה במשוב מוחשי על גבי מסכי המגע במכשיריהם.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים