דיווח: שעון ה-Apple iWatch יוכרז לצד מכשירי ה-iPhone 6 ב-9 בספטמבר

iWatch (אילוסטרציה). מקור תמונה: Martin Hajek, טוויטר: deplaatjesmaker@

עונת השעונים החכמים בעיצומה כאשר עוד ועוד טיזרים מגיעים אלינו לקראת הצגת מוצרים חדשים בתערוכת IFA 2014 שתיערך בשבוע הבא בברלין, גרמניה. אך האם תהיה זו דווקא אפל שתתפוס את תשומת הלב העיקרית בתחום המוצרים הלבישים השנה?

דיווח המגיע מאתר Re/code מציע כי אפל תציג את שעון ה-iWatch החכם, שכיכב בשמועות זה מספר שנים, כבר ב-9 בספטמבר ולצד שני מכשירי אייפון 6 חדשים.

הכל הודות ל-iOS 8

התזמון מדויק למדי לאור השקתה הקרבה של מערכת ההפעלה הניידת iOS 8, זו תשלב בפעם הראשונה מערכת מובנית למעקב אחר נתוני בריאות הן בצד המפתחים (HealthKit) והן בצד המשתמשים (אפליקציית Health), שתהיה רלוונטית במיוחד עבור אפליקציות יעודיות לשעונים חכמים ומוצרים לבישים אחרים. פונקציה נוספת ב-iOS 8 שעשויה להיות רלוונטית לשעון החכם הינה התמיכה בניהול מוצרים מחוברים בסביבה הביתית באמצעות פיתוח עם HomeKit.

בניגוד לשעונים חכמים של חברות אחרות, אין אנו מצפים לראות תמיכה של ה-iWatch (או אולי iBand) במכשירים מבוססי אנדרואיד (או Windows Phone ו-BB OS 10), אמנם במגרש המשחקים של אפל יש לצפות כי יציע השעון החכם יכולות מרשימות ובעיקר עבודה נוחה, שוטפת ומסונכרת היטב בין המכשירים.

סנכרון הפך לנושא מרכזי עבור אפל השנה, כאשר iOS 8 ו-OS X Yosemite צפויות להיות מחוברות יותר מאי פעם, אם דרך העברת קבצים ממקום למקום, קבלת הודעות טקסט ואף שיחות בין מכשירים שונים וביצוע משימות במכשיר אחד והמשכן במכשיר אחר. שעון חכם מסוגל יהיה בקלות לקחת חלק בחגיגה ולהציג הודעות, עדכונים ואף ווידג’טים מאפליקציות שונות שישולבו בעתיד דרך מרכז ההתרעות ב-iOS 8.

iOS8-Floating-Heads

פונקציה נוספת ששולבה ב-iOS 8 ותהיה רלוונטית למדי במוצר לביש כמו שעון חכם הינה הראשים הצפים של אנשי הקשר. כזכור, מאפשרת אפל גישה מהירה לחיוג, שליחת הודעה או ביצוע שיחת וידאו דרך Face Time בלחיצה כפולה על כפתור הבית מכל מקום. פונקציה זו מאפשרת תקשורת מהירה עם אנשי הקשר ללא צורך במעבר לאפליקציות השיחות \ הודעות \ אנשי הקשר ועיצובה תואם בהחלט את זה של מסך קטן יותר שיציג שעון חכם.

ה-iWatch, אם כן, צפוי להיות מכשיר העזר האפקטיבי ביותר מבין השעונים החכמים, אמנם עד כמה אפקטיבי יהיה ללא מכשיר אייפון, אייפד או אייפוד טאצ’ שישהו בקרבת מקום וינשימו בו חיים והאם יוכל השעון לשמש כמוצר בלתי תלוי או שמא הקסם האמיתי יגיע רק דרך השילוב עם מכשיריה האחרים של החברה?


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים