בלתי יאמן: הרווח של עליבאבא גדל פי 3 ברבעון השני כשהמובייל צומח במהירות

משרדי עליבאבא בסין, מקור: www.alibabagroup.com

הקרבה להנפקה המדוברת ביותר מאז הנפקת פייסבוק ממשיכה לספק כותרות. על פי העדכון האחרון מאת ענקית הקמעונאות הסינית, עליבאבא, החברה הרוויחה 2 מיליארד ד’ ברבעון האחרון ורשמה הצלחה מדהימה במקום שאחרים מצליחים רק לדשדש בו. עליבאבא תגייס בהנפקה יותר מ-20 מיליארד ד’ לפי שווי של כ-130 מיליארד ד’, מה שיכול להפוך אותה לחברת הטכנולגיה הגדולה ביותר שהונפקה בוול סטריט מעולם.

מדיווחים אמינים בתקשורת הכלכלית עולה שההנפקה עתידה לצאת לדרך בעוד כשבועיים, ב-18 או 19 בספטמבר והחברה תתחיל ב-Roadshow (מכירה מוקדמת לגופים מוסדיים) כבר בשבוע הבא. עם המספרים החדשים, אין ספק שיהיה כאן Show. במהלך הרבעון השני של השנה הצליחה עליבאבא לשלש את הרווחים לעומת התקופה המקבילה אשתקד, אלו הסתכמו ב-2 מליארד ד’. הרווח לבעלי המניות (עדיין לא רלוונטי לציבור) גדל ב-170% משנה לשנה וכל זאת על הכנסות בסך 2.5 מיליארד ד’, גידול של כ-50%.

לא מפחדת לחשוף נתונים

נתונים מרשימים נוספים שהוצגו בדו”ח האחרון: מספר הקונים הפעילים בתוך סין עולה בהתמדה עד ל-279 מיליון בסוף הרבעון וקונה קבוע ממוצע רכש 52 מוצרים לעומת 45 מוצרים בשנה שעברה. פעילות המובייל בתוך סין (לא נמסרו נתונים גלובליים) של עליבאבא צומחת במהירות ויותר מ-30% מסך המוצרים שנמכרים עוברים דרך טלפונים סלולריים במדינה. ההכנסות מהמובייל מהוות 19.4% מסך ההכנסות. אגב, אמזון מסרבת לחשוף רשמית את החלק של המובייל מהכנסותיה, עוד נקודה לטובת החברה הסינית.

Alibaba-Charts-IPO-Q2-2014
כמות הרוכשים והתנועה מהמובייל (מקור: דוחות עליבאבא)

נזכיר שאחת המרוויחות הגדולות מההנפקה היא יאהו, שמחזיקה עתה בכ-24% מהחברה, ואם בעדכון הקודם היה חלקה שווה עד 41 מיליארד דולר, הרי שהעלאת שווי עליבאבא מעלה תאפשר רשימת רווח גדול יותר עבור יאהו. ייתכן שב-Yahoo כבר מרגישים את הכסף בכיס שכן המניה עלתה 5% בחודש האחרון, יותר ממדד הנאסד”ק 100.

מלחמות העשירים

ג’ק מא, מייסד עליבאבא, סולל את דרכו לתואר האדם העשיר בסין וזה עוד לפני ההנפקה המדוברת. הערכת השווי האחרונה של בלומברג מקנה לו שווי נטו של 21.8 מיליארד דולר שכוללים 7.3% בעלות בעליבאבא ו-48.5% מ-Alipay שהופרדה מעליבאבא. הוא עשיר ב-5.5 מיליארד ד’ יותר ממייסד Tencent, ענקית אינטרנט סינית אחרת ויותר ממייסד Baidu (גוגל הסינית) שמדורג שלישי בסין.

ידיעה נוספת באשר לאנשים אלו עשויה לעניין את ג’ק מא. האיש שהיה העשיר ביותר בסין עד עתה (ברשימת פורבס ל-2013 ובעל עסקי נדל”ן), וואנג ג’יאנלין,  מארגן שילוב כוחות של Tencent ו-Baidu להקמת יוזמה קמעונאית אינטרנטית חדשה שתתחרה ישירות בעליבאבא. מוקדם לדעת אם מדובר בהתקף קנאה/פגיעה באגו עקב איבוד התואר היוקרתי או שמא ביוזמה אמיתית לקחת חלק בחגיגה – מה שבטוח, יהיה מעניין.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים