הצצה ראשונה: Sony Xperia Z3 – סמארטפון הדגל של סוני זוכה לרענון קל

חברת סוני הכריזה במסיבת העיתונאים המקדימה ל-IFA 2014 על סמארטפון הדגל החדש, Xperia Z3. אם תשאלו אותנו במה שונה Sony Xperia Z3 מקודמו, Xperia Z2, יהיה לנו קשה לענות לכם. השינויים בין המכשירים הם בעיקר בעיצוב החיצוני ובחריץ כרטיס ה-SIM שדורש כעת תצורת nano במקום micro. המפרט היבש נותר זהה כמעט לחלוטין וכולל שיפור קל בלבד בגזרת המעבד. ולא שאנחנו חושבים שסוני הייתה צריכה לעשות יותר מזה, הרי המכשיר עצמתי דיו – אולם אנחנו תוהים מדוע לא הציגה את Xperia Z3 במקום Z2 לפני מספר חודשים.

Sony Xperia Z3, בדומה למכשירי הדגל האחרונים של החברה, מתאפיין באיכות בנייה גבוהה במיוחד ועיצוב מרשים וייחודי. סוני צימצמה ככל שיכלה את השוליים העצומים שראינו ב-Xperia Z2 וכעת המכשיר צר יותר, מה שבשילוב עם הפאות המעוגלות מספק אחיזה נוחה ביחס לזו שהעניק העיצוב הריבועי שקיבלנו מהדגם הקודם. המכשיר גם קל יותר ב-11 גרם, ולמען האמת – ההבדל מורגש.

מבחינת המפרט הטכני בחרה סוני להישאר עם ערכת השבבים Snapdragon 801 של קוואלקום, אולם מהירות המעבד שודרגה במעט מ-2.3Ghz ל-2.5Ghz. מדובר באחת מערכות השבבים העצמתיות בשוק, אבל אם כבר הכריזה סוני על סמארטפון דגל חדש, אולי עדיף היה ליישר קו עם מכשירי הדגל העתידיים ולהשיקו עם Snapdragon 805. ביצועיו של Xperia Z3 טובים מאוד: אין תקיעות כלל וממשק המשתמש עובד חלק. עצמת עיבוד לא תחסר לכם, אז אל דאגה.

המצלמה של Xperia Z3 שומרת על אותו חיישן 20.7 מגה-פיקסל מדגם ה-Xperia Z2, הנחשב לאחד האיכותיים בקטגוריה וגם כיתרון משמעותי של סוני אל מול שלל מתחרותיה בשוק זה. התמונות נראות על מסך המכשיר די איכותיות, לפחות גמו בדגם הקודם, אבל את השיפור האמיתי נוכל לבחון רק כשנקבל אותו לסקירה המלאה.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים