הצצה ראשונה: Samsung Galaxy Alpha – סמסונג בוחנת קו עיצוב מתכתי

את ההכרזה על Galaxy Alpha ביצעה סמסונג כבר בחודש אוגוסט, אך היה זה ידוע וצפוי שהמכשיר המתכתי החדש יהיה אחד מתוך מאות המוצרים שתציג החברה לציבור בתערוכת האלקטרוניקה הבידורית IFA 2014 בברלין. את מרבית תשומת הלב גרפו אמנם מכשירי ה-Note החדשים, אולם האלפא של סמסונג בהחלט ראוי לכבוד משלו.

הסמארטפון החדש, לפחות מבחינת קווים עיצוביים, מבוסס על מכשיר הדגל Galaxy S5, אלא שהמסגרת עשויה במקרה זה מחומר מתכתי ולא מאותו פלסטיק צבוע שמנסה לדמות אלומיניום. למרבה ההפתעה, על אף שרק המסגרת היא זו שזכתה ליחס המיוחד, מדובר בשינוי שגורם למוצר להיראות אחרת לגמרי.

ראוי לציין כי מבחינת מימדים פיזיים, מתעלה Galaxy Alpha על הציפיות. עוביו 6.7 מ”מ בלבד – לא משהו שאנחנו רגילים לקבל מסמסונג, ומשקלו 115 גרם – זהה לזה של Galaxy S II המיתולוגי. האחיזה במכשיר נוחה, וניכר שמבחינה חיצונית הוא הרבה יותר אלגנטי מזה שהציגה החברה בפברואר.

המפרט הטכני של המכשיר, אולי מתוך כוונה שלא לפגוע במכירות של סדרת Galaxy S, פחות מרשים ממפרטו של מוצר הדגל. וזה מתחיל במסך: סמסונג בחרה בתצוגת HD 720p על גבי מסך שגודלו 4.7 אינץ’ “בלבד”, אך ההתנסות הקצרה שלנו, כמו גם היכרותנו עם מסכים שכאלו ממכשירים קודמים, לימדו שאין מדובר במכשול.

מערכת ההפעלה אשר מותקנת על המכשיר היא אנדרואיד KitKat 4.4 עליה מולבש כמובן ממשק TouchWIZ. זוהי אותה ערכת תוכנה שהכירה לנו סמסונג עם השקת ה-Galaxy S5, כך שלא נוכל לחדש הרבה, אבל כן נוכל לומר שעדיין מורגשים אותם פערי מהירויות (לאגים) לעומת הגרסה הנקייה של אנדרואיד.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים