אינטל ודל מציגות את הטאבלט הדק בעולם עם מצלמה למיפוי עומק ברזולוציה גבוהה

בפורום מפתחים שערכה אינטל בשבוע שעבר הציגה יצרנית השבבים שורה של מוצרים חדשים שיעשו דרכם לשוק המחשוב והטאבלטים עד סוף השנה הנוכחית ובמהלך שנת 2015. בין ההכרזות ניתן היה למצוא את הטאבלט החדש של חברת דל (Dell) האמריקאית, Venue 8 מסדרה 7000 של החברה, זה יהיה הטאבלט הדק בעולם בעובי של 6 מ”מ בלבד, דק יותר מ-iPad Air ו-iPad Mini Retina בעובי 7.5 מ”מ ומה-Xperia Z3 Tablet Compact של סוני שהוכרז ב-IFA 2014 בעובי של 6.4 מ”מ בלבד.

הטאבלט צפוי לעשות שימוש במסך AMOLED בגודל 8.4 אינץ’ ברזולוציה של 1600×2560 המעניקה למכשיר צפיפות של כ-360 פיקסלים לאינץ’ בודד, מעבד מרובע ליבות המבוסס על ערכת השבבים של אינטל מסדרת Intel Atom Z3500, זו כוללת שלושה דגמים (Z3580, Z3560, Z3530) ותאפשר לטאבלט לעבוד בתדר שעון הנע בין 1.33GHz ועד 2.33GHz.

בנוסף, יעשה הטאבלט שימוש גם במצלמת Intel RealSense Snapshot, זו מאפשרת יצירה של מפת עומק ברזולוציה גבוהה על מנת לאפשר מדידה, מיקוד מחדש ובחירת פילטרים להצגה על גבי התמונה הסופית בלחיצה אחת.

לצד הטאבלט הדקיק של חברת דל, חשפה אינטל לראשונה גם את מעבדי הסקייליק שמפותחים בישראל. המעבדים נבנו בהליך ייצור של 14 נאנומטר, זאת בדומה למעבדי סדרת ה-Core M שהציגה החברה לאחרונה, וכוללים את טכנולוגיית ה-Intel Wireless Gigabit Docking. טכנולוגיה זו מאפשרת טעינה אלחוטית, עגינה אלחוטית ואף חיבור צג אלחוטי ובכך מייתרת את הצורך בשימוש בכבלים.

במעמד האירוע הכריזה אינטל כי תחל לשווק את פלטפורמת המחשוב Intel Edison, זה הוגדר בעבר כ”מחשב הקטן בעולם” וגודלו דומה לזה של בול דואר. את Edison הציגה החברה לראשונה בתערוכת האלקטרוניקה הצרכנית CES 2014 שנערכה בלאס וגאס בחודש ינואר, כאשר מאוחר יותר נחשף מפרטו של המחשב הכולל מעבד בעל שתי ליבות בתדר 500MHz המבוסס על ערכת שבבים Intel Atom (לשעבר סילברמונט) בהליך ייצור של 22 נאנומטר.

Intel-Edison-Vs-Stamp

האדיסון של אינטל יתמוך בזיכרון RAM מסוג LPDDR3 עד 1GB, אחסון פנימי בגודל 4GB EMMC ובקישוריות Wifi ו-Bluetooth LE. על גבי פלטפורמת המחשוב ניתן יהיה לפתח מוצרים בפשטות, זאת דרך תמיכה בפיתוח יחד עם Arduino ושפות התכנות ++C/C ובהמשך גם Node.js, Python ואחרות.

למידע נוסף אודות Intel Edison


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים