ניסוי חברתי בסין הביא ליצירת נתיב מיוחד למשתמשי סמארטפונים

זהירות, סמארטפונים בדרך: בעיר צ’ונגצ’ינג שבסין יצרו נתיב מיוחד עבור משתמשי סלולר בזמן הליכה, זאת בעקבות ניסוי התנהגותי שנערך עבור תכנית טלוויזיה של ערוץ נשיונל ג’יאוגרפיק. הניסוי החל כבר בחודש יולי בבירה האמריקנית וושינגטון, ובעקבות ההצלחה והעניין שעורר, הוחלט לבצעו גם בתרבות האסייתית של סין.

עורכי הניסוי יצרו על כמה מהמדרכות בעיר צ’ונגצ’ינג שני נתיבים בולטים: האחד מסומן בציור לבן של טלפון סלולרי, והשני בסימון האוסר על שימוש בטלפון סלולרי, כאשר בין שניהם ישנו קו הפרדה עבה. מטרת ההפרדה היא למנוע “תאונות” בין הולכי רגל שעושים שימוש במכשיר הסלולרי מבלי להוריד ממנו את העיניים.

ההפרדה בוושינגטון
ההפרדה בוושינגטון

העיר צ’ונגצ’ינג היא אחת מחמש הערים הגדולות בסין, עם יותר מ-31 מיליון תושבים. לפי הבדיקות והמעקבים שנערכו בסמוך לנתיבים החדשים, עלה שלא מעט מהולכי הרגל היו כל-כך שקועים בטלפון הסלולרי שלהם, עד שרבים אפילו לא הבחינו בהפרדה שנוצרה במיוחד עבורם.

מכשירי סמארטפון הם מוצר נפוץ מאוד בסין, ולמרות זאת – אין מטרתו של ניסוי זה להוביל להפרדה דומה בערים נוספות. ככל הנראה, כוונתם של עורכי הניסוי הייתה לעורר מודעות לכך שהשימוש המוגזם בטלפון הנייד עלול להוביל לניתוק מסוכן מן העולם שבחוץ.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים