גוגל 2.0: החזון של לארי פייג’ לבניית עולם טוב יותר בעזרת הטכנולוגיה

גוגל כבר מזמן אינה רק חברת חיפוש, זאת אף שעיקר הכנסות החברה מגיעות מתחום מניב זה. בשנים האחרונות התוודענו למגוון פרוייקטים של החברה בתחומים שונים, בהם מיפוי עם Google Maps / Earth / Sky, וידאו עם יוטיוב, אספקת אינטרנט מהיר עם Google Fiber ושלל פרוייקטים חוצי גבולות המהווים חלק מחטיבת הפרוייקטים המיוחדים אותה מוביל מייסד החברה, סרגיי ברין, אלו כוללים בין היתר רכב אוטונומי, משקפי מציאות רבודה ובלונים המשדרים אינטרנט לכדור הארץ מהסטרטוספירה.

הפרוייקטים המצויינים מעלה כולם עשויים, בדרך זו או אחרת, לתרום להכנסותיה של החברה בעתיד ועל כן, כפי שניתן ללמוד ממחיר המניה שעלה ביותר מ-30 אחוזים ב-12 החודשים האחרונים, לא עושה רושם כי ההשקעות לטווח הארוך של החברה המשויכות למעבדות Google X מפריעות למשקיעים במיוחד.

מדיווח חדש המגיע מטעם אמיר אפרתי, כתב אתר The Information, עולה כי בגוגל מתכננים הרבה מעבר למה שזכינו לראות עד כה. הדיווח מציין כי בשנה האחרונה הוביל מייסד ומנכ”ל החברה, לארי פייג’, את Google 2.0 – פרוייקט חדש עם שאיפות גדולות במיוחד הכוללות רעיונות כמו תכנון מחדש של שדות תעופה, בניית מודלים חדשים לערים ומעבדות נוספות לצורך מחקר שיפעלו בנפרד מהפרוייקטים של ברין ב-Google X.

בעוד מדבר הדיווח על “רעיונות גדולים שהועלו על-ידי פייג'” עבור גוגל 2.0, הרי שמדובר בחזון גדול במיוחד המעיד על רצונו של מנכ”ל החברה לפתח את עתיד העולם דרך אמצעים טכנולוגיים. החברה כבר פועלת בתחומים כמו הניסיון למצוא דרך להאריך את חיי בני האדם, כך שלא יהיה זה יוצא מגדר הרגיל לראות בעתיד עיר חכמה המנוהלת בצורה טובה יותר באמצעות שירותיה של גוגל.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים