הצצה ראשונה: אייפון 6 – המעבר של אפל למסך הגדול

בצעד יוצא דופן, אם כי אחד שהיה צפוי לאורך תקופה ארוכה למדי, השיקה אפל ביום שישי האחרון, ה-19 בספטמבר 2014, את מכשיר האייפון 6 בעל מסך ה-4.7 אינץ’. מדובר בקפיצה הגדולה ביותר של אפל בהגדלת המסך בסדרת האייפון, זו מהווה עליה של יותר מ-17% (באינצ’ים) בהשוואה למסך ה-4 אינץ’ ששולב עד כה במכשיריה, החל מדגם האייפון 5 שהוצג ב-2012.

קיבלנו לידנו את מכשיר האייפון 6 בצבע כסוף בעל נפח אחסון בגודל 64GB וביצענו הערכה ראשונית לדגם החדש, עוד בטרם נפרסם את הסקירה המלאה. צפו בהצצה הראשונה בוידאו:

עיצוב

האייפון 6 הוא הסמארטפון הדק ביותר של אפל ונמדד ב-6.9 מ”מ בלבד. כה דק הוא גופו של המכשיר עד שבלית ברירה נדרשה החברה להציג מצלמה בגב המכשיר הבולטת מעט החוצה. אם היה לנו, כמו לרבים אחרים, חשש ממשמעות המצלמה הבולטת עבור צד העיצוב של המכשיר, הרי שלא מדובר בפשע עליו לא ניתן לסלוח. המכשיר לא רועד על השולחן כתוצאה מהבליטה פרט לתזוזה קטנה בעת נגיעה במקומות מסויימים ביותר במכשיר ושימוש בחומר הספיר כציפוי סביב עדשת המצלמה יעזור למנוע שריטות אפשריות למצלמה. ועדיין – מציקה המחשבה על הנושא.

פינותיו המעוגלות של האייפון 6 מוסיפות רבות לעיצוב ועל אף דקיקותו הוא נוח למדי לאחיזה ביד. מעט קשה להבין את השינוי בשילוב החומרים במכשיר שביצעה אפל, אולם ברור למדי כי אף המשך השימוש באלומיניום ופלדת אל-חלד (וזכוכית כמובן), מדובר במכשיר שמחליק פחות מהיד מאשר הדגמים הקודמים. ייתכן שבאפל הבינו שמכשיר כה דק עם פינות מעוגלות עשוי להוות פתח להחלקת המכשיר מהיד ופעלו בנושא.

iPhone6-gadgetycoil-thin

כפתורי השליטה בעוצמת השמע קיבלו שדרוג מהצורה המעוגלת והם תופסים שטח פנים גדול יותר בצד המכשיר, דבר שיעזור להתמודד עם הגידול במימדים בהשוואה לדגמים הקודמים. כפתור ההפעלה\כיבוי הוזז לצדו הימני של המכשיר, גם זה צעד שנועד לעזור לתפעול המכשיר בעל המסך והמימדים הגדולים יותר שלו. משקלו של האייפון 6 גבוה מהדגמים הקודמים (112 גרם), אולם עדיין מרגיש קל למדי ביד.

חלק נוסף שזכה ללא מעט ביקורת שלילית בצד עיצובו של האייפון 6 הינה האנטנה המשולבת בגב המכשיר כפסים בראשו ובחלקו התחתון. באפל החלו לשלב את האנטנה על גופו של המכשיר עוד עם מכשיר האייפון 4 באמצעות רצועות פלסטיק קטנות בצדדים, וכעת אלו פולשות גם לגבו.

הצגת ההפרדה עדיין לא קוסמת בצד העיצוב, אולם פרט למכשיר בצבע הזהב, בו שולבה האנטנה דרך פס לבן, שילובי הצבעים של האנטנה בצבע האייפונים הכסופים והשחורים (Space Grey) נעשו בצורה טובה יותר. אם נשווה רגע למכשירי האייפון מהדור הקודם, בהם ישנה הפרדת צבעים בולטת הרבה יותר, הרי שנעשה פה עידון בהפרדת הצבעים, צעד לטובה, גם אם הוא עדיין מציק.

מימין לשמאל: אייפון 6 ואייפון 5
מימין לשמאל: אייפון 6 ואייפון 5

מסך ותצוגה

המסך גדול יותר והשינוי מדגמי האייפון הקודמים מורגש בהחלט. אפל הגדילה את רזולוציית התצוגה כדי להתאימה להגדרה של מסך הרטינה ושומרת, אף הגדלת המסך, על צפיפות של 326 פיקסלים לאינץ’ בודד. התצוגה מרשימה למדי, הצבעים טבעיים ורמת הבהירות גבוהה כפי שלמדנו לצפות מאפל על סמך הטיפול בנושא במכשיריה הקודמים.

מעריצי אייפון רבים לא שמחו לשמוע על הגדלת מימדי הטלפון בעקבות הגדלת המסך, שכן אלו עשויים למנוע את השימוש ביד אחת במכשיר. שורת אפליקציות נוספת (שישית במספר) שנוספה למכשיר האייפון בעקבות הגדלת המסך תקשה מעט על מתיחת האצבע לחלקו העליון. באפל מצאו שתי דרכים לנסות ולפתור את הבעיה, אחת מהן הייתה רעיון איום ונורא לטעמנו וכוללת נגיעה (לא לחיצה, רק נגיעה) כפולה בכפתור הבית, זו תוריד את התצוגה מטה על מנת שיהיה קל יותר להגיע אל האייקונים, התפריטים ועוד בקלות יתרה. ייתכן והפונקציה תתחבב על משתמשים שונים (אולי גם עלינו) לאורך זמן, אך כרגע לא נראה הדבר כפתרון אלגנטי.

הפתרון האלגנטי מגיע ישר עם פתיחת המכשיר והגדרתו הראשונה. אפל תציע לכם לבחור בין תצוגה רגילה (בעלת שש שורות אייקונים על המסך) לבין תצוגה מוגדלת, זו תציג 5 שורות אייקונים במסך הראשי בלבד. האייקונים בתצוגה המוגדלת גדולים משמעותית ומאפשרים לחיצה עליהם ביתר קלות. מי שרגיל היה לתצוגה הקיימת של מכשירי האייפון ואינו מעוניין בשורת אייקונים נוספת שמבלגנת מעט את המסך, יכול להשתמש בפונקציה נחמדה זו.

משמאל לימין: תצוגת זום מול תצוגה רגילה באייפון 6
משמאל לימין: תצוגת זום מול תצוגה רגילה באייפון 6

מצלמה

iPhone6-gadgetycoil-cameraלאחר שימוש קצר במצלמה הצלחנו למצוא את השינויים שהציגה אפל בהשוואה לדגמים הקודמים. בעוד מדובר (עדיין) במצלמה שתספק תמונות ברזולוציה של 8 מגה-פיקסל, מציגה אפל שיפור בשני צדדים עיקריים – פוקוס וצילום בתאורה נמוכה. בעוד במכשירי אייפון קודמים ניתן היה לצפות להשהיה במיקוד הפוקוס, הרי שבמכשיר החדש נעשה הדבר באופן מיידי ובלתי מורגש. תזוזה מהירה של המצלמה לא מנעה מהמצלמה להתמקד בזרירזות על אובייקטים שונים.

צילום בתאורה נמוכה גם הוא מקבל עליית מדרגה כעת. בתמונות המצורפות תוכלו לראות את ההבדלים בין צילום בחשיכה עם מכשיר האייפון 5 אל מול מכשיר האייפון 6. מדובר בשיפור משמעותי באיכות התמונה, שנראית צלולה ושאינה נגועה בכמות בלתי נסבלת של נקודות על גבי המסך. הפלאש הכפול (True Tone) שהוסיפה אפל לראשונה במכשיר האייפון 5S נוכח גם במכשיר החדש ויוסיף לאיכות התמונות בצילום באמצעות פלאש.

מימין לשמאל: צילום באייפון 5, אייפון 6 ואייפון 6 עם פלאש
מימין לשמאל: צילום באייפון 5, אייפון 6 ואייפון 6 עם פלאש

סיכום

אפל הציגה שדרוג נאה למדי עבור מחזיקי אייפון קיימים ואולי אף אחד שיגרום לנוטשי אייפון או למתעניינים אחרים לפנות למכשיר החדש כעת כשהוא מציע מסך גדול יותר. הרושם הראשוני הוא כי מדובר בשדרוג משמעותי ואולי אף קפיצת מדרגה עבור אפל בשל המעבר למסך 4.7 אינץ’.

נמשיך לבחון את המכשיר בתקופה הקרובה על מנת לספק סקירה מקיפה ומעמיקה יותר בצדדים שהוצגו מעלה ובנוסף נבחן גם את צד הסוללה, הביצועים ואלמנטים שונים אחרים במכשיר הדורשים בדיקה מקיפה יותר.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים