לאחר שבוע בלבד: iOS 8 מותקנת על כ-46 אחוזים מכלל מכשירי המובייל של אפל

שבוע בלבד חלף מאז ענקית הטכנולוגיה אפל שחררה את הגרסה העדכנית שלה עבור מערכת ההפעלה למובייל, iOS 8. היום, מפרסמת החברה באתר המפתחים שלה את פילוג הגרסאות של מערכת ההפעלה פרי פיתוחה ונראה שבהחלט יש לה במה להתגאות. על פי הגרף שפורסם באתר, כשבעה ימים בלבד לאחר ששוחררה, רצה גרסת iOS 8 על כ-46 אחוזים מכלל מכשירי המובייל השונים של החברה. הגרסה הקודמת, iOS 7, מובילה בפער קטן של כשלושה אחוזים בלבד.

מדובר בנתון מרשים במיוחד בהשוואה למערכת ההפעלה המתחרה, אנדרואיד. שם, שחרור Kitkat, העדכני ביותר שהושק לפני יותר מ-11 חודשים, פועל על כ-24.5 אחוזים מכלל המכשירים המריצים את המערכת ההפעלה. מדובר בפער עצום שמצייר תמונה מדאיגה מאוד עבור גוגל ומדגיש את היתרון המשמעותי של מערכת ההפעלה iOS בצד עדכוני התוכנה.

אז מדוע הפער הגדול בין שתי מערכות הההפעלה המתחרות? התשובה טמונה בגישות השונות של שתי החברות. בעוד מערכת ההפעלה של אפל מופעלת רק על מכשירים מתוצרתה והיא היחידה והבלעדית האחראית לעדכונם, תלויה גוגל בעשרות יצרניות ובספקיות סללור שונות המעכבות את העדכונים על מנת להתאים אותם לממשק המשתמש הייחודי שלהן.

אל תטעו, ענקית שירותי הרשת טרודה מהנתון המדאיג הזה ובעבר ניסתה למגר את התופעה עם השקת ליין מכשירי הנקסוס וה-Google edition, שחרור גרסת מפתחים מספר חודשים לפני ההפצה של הגרסה הרשמית ואף ובחינה של ליין מכשירי פרימיום שעל פי הדיווחים האחרונים עלה על שרטון. נראה שלפחות בשלב זה, ענקית שירותי הרשת תיאלץ להמשיך ולעבוד קשה על מנת לנסות ולהדביק את הפער מול אפל.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים