גאדג’טי מסקר: Huawei Ascend P7 – הצעה משתלמת לשוק הגבוה

חברת Huawei הסינית הכריזה מוקדם יותר השנה על דור ההמשך למכשיר הדגל שלה עם ה-Ascend P7. המכשיר ממשיך להציג את יכולותיה של וואווי בצד העיצוב, כאשר עדיין מדובר במכשיר מבין הדקיקים שנמצאים בשוק. בחברה אוהבים לפעול בדרך מעט שונה מהמתחרות ומציגים ממשק אנדרואיד עצמאי לחלוטין מזה המוכר ומשלבים אף חומרה אותה מייצרת החברה בביתה.

קיבלנו לידנו את Huawei Ascend P7 בצבע השחור עם אחסון בנפח 16GB ויצאנו לבדוק האם מכשיר הדגל מייצג בכבוד את אחת ממובילות שוק המובייל כיום.

מפרט

מסך מגע קפסיטיבי בגודל 5.0 אינץ’ מסוג IPS LCD מצופה Gorilla Glass 3
רזולוציית תצוגה Full HD (כלומר 1,920X1,080 פיקסלים), 441ppi
מעבד מרובע ליבות בתדר 1.8GHz על גבי פלטפורמת HiSilicon Kirin 910T
מאיץ גראפי Mali-450MP4
זיכרון פנימי 2GB RAM
נפח אחסון 16GB, אפשרות להרחבה באמצעות microSD עד לנפח 64GB
מערכת הפעלה אנדרואיד KitKat 4.4.2 עם ממשק המשתמש Emotion UI 2.3
מצלמה ראשית חיישן 13 מגה-פיקסל, פוקוס אוטומטי, פלאש LED, יכולות HDR מובנות, צילום וידאו Full HD
מצלמה משנית 8 מגה-פיקסל
קישוריות Wi-Fi a/b/g/n, DLNA, Wi-Fi Direct, Wi-Fi hotspot, Bluetooth v4.0, NFC, microUSB v2.0, A-GPS
סוללה Li-Po 2,500mAh – לא נשלפת
מידות גובה – 139.8 מ”מ, רוחב – 68.8 מ”מ, עובי – 6.5 מ”מ. משקל – 124 גרם
שונות Micro-SIM בלבד
גב זכוכית

מה בקופסא

אריזתו של Ascend P7 פשוטה ונקיה, אך מקנה תחושה של יוקרתיות בזכות הצבע הלבן המשולב עם כיתוב בזהב על כל צידיה. האריזה מאפשרת שליפה קלה שתחשוף בראש ובראשונה את מכשיר הסמארטפון, תחתיו ניתן יהיה למצוא תא אחסון נוסף המכיל את ספרי ההוראות, פין לשליפת מגש כרטיס ה-SIM במכשיר וקופסא מאורכת שנועדה לאחסון כבל ההטענה, שנאי ואוזניות.

עיצוב ואיכות בנייה

מכשיר הדגל של Huawei משלב בצורה יפהפיה בין זכוכית ואלומיניום. גבו של המכשיר עשוי זכוכית בעוד בחלקו הקדמי מכסה את המסך זכוכית המגן Gorilla Glass 3 מבית קורנינג. צידי המכשיר עשויים אלומיניום מוברש המעניק תחושה של חספוס המוסיפה רבות לעיצובו של המכשיר. המיעוט בשימוש בטקסט, שמסתכם בלוגו החברה בקדמת ובגב המכשיר בצבע כסוף, לצד שילובן של המצלמות ונורית פלאש ה-LED, מוסיפים כולם לעיצובו המינימליסטי.

עם Ascend P7 שילבה Huawei את כלל כפתורי השליטה כמו גם את מגש כרטיס ה-SIM ומגש הרחבת הזיכרון בצדו הימני של המכשיר. הדבר תורם להשארת מסגרת האלומיניום בשאר חלקי המכשיר כנקיה למדי מהפרעות. כפתור ההפעלה ממוקם מעט מעל חלקו האמצעי של המכשיר, דבר התורם להפעלתו המהירה גם ביד אחת ואף שמדובר בכפתור קטן ועגלגל שקשה היה לאיתור על-ידי מישוש בלבד, בליטתו הגדולה מהמכשיר תקל על המשימה בכל פעם מחדש.

עיצוב המכשיר הוא אחד הדקים הקיימים כיום בשוק והשילוב עם משקלו הקל (124 גרם) יחד עם שימוש באלומיניום וזכוכית בכל צידי המכשיר מוסיף לתחושה כי מדובר במכשיר פרימיום.

Huawei-Ascend-P7-thin

מסך ותצוגה

אין ספק כי המסך הוא חלקו העיקרי של המכשיר. ב-Huawei דאגו לשמור על שולי מסך דקים, אם כי היינו מרוצים יותר לו היינו רואים צמצום גם בשוליים שמעל ומתחת למסך. תצוגת המסך הינה בגודל 5 אינץ’ וברזולוציית Full HD 1080p המקנה לה צפיפות מרשימה של 441 פיקסלים לאינץ’ בודד, מה שתורם רבות לחדות התצוגה.

בהירות המסך מרשימה למדי ואפילו מוגזמת. יש להניח כי אפשרות הגברת התאורה לרמות כה חזקות נועדה יותר לשם המחשת הצבע הלבן הבוהק או אולי לשם התמודדות תצוגת המכשיר תחת אור השמש היוקדת. הצפיה במסך מזוויות שונות מעידה כי לא מדובר בטובי מסכי ה-IPS שראינו במכשירי דגל.

בעוד צפיה במסך ישירות תציג תמונה טובה (כל עוד התאורה לא מכוונת על מצב גבוה מידי), בצפיה בזוויות שונות ניתן להבחין בירידה בתאורה ובמקרים מסוימים תהיה זו אף חשוכה מידי. עבור מי שאינו מעוניין בהצצות החברים בהודעות הטקסט מהצד, ייתכן וה”פונקציה” תהיה דווקא רלוונטית למדי.

חומרה וביצועים

צד החומרה קיבל שדרוג רציני אל מול הדגם הקודם בסדרה, אולם דווקא כאן נמצא החיסרון מול מכשירי הדגל של החברות האחרות. Huawei בחרה בערכת השבבים Kirin 910T פרי פיתוחה, הכוללת מעבד מרובע ליבות בתדר 1.8Ghz, שמספיק על מנת לבצע, ובכן – הכל. בעוד המעבד לא משתווה לעוצמה שמציעים האחרים, ברוב המקרים לא ניתן להרגיש כי מדובר באחד המתאים עצמו למכשירי הדגל מהשנה הקודמת כמו HTC One M7, למשל.

המשחקים הקלים כמו גם הכבדים והעמוסים בגרפיקה תלת-מימדית רצו חלק ולאורך זמן ללא הפרעה ורק במקרים בודדים ניתן היה לחוות מעט שיהוקים קלים שלא הפריעו יתר על המידה על פעולת המשחק עצמה. וידאו רץ ללא בעיה על המכשיר וניתן לבצע סריקה מהירה גם בסרטים ארוכים יותר מבלי להרגיש כל הפרעה.

הרמקול של Ascend P7 מספק צלילים חזקים למדי ואף נעימים לאוזן, אם כי מיקומו בחלקו התחתון של גב המכשיר מטריד מעט. Huawei אינה הראשונה ובטח לא האחרונה למקם את הרמקול בצידו האחורי של המכשיר, דבר הגורם לאבד את חלקה הארי של עוצמת השמע בעת שהמכשיר מונח על השולחן, המיטה או כל חפץ אחר. עם זאת, מדובר בהפתעה נעימה בצד הצלילים הבוקעים מהמכשיר ברגע שאוחזים אותו ביד ומפתיע אף יותר לאור אי התפשרותה של Huawei על צד הרמקול אף מבנהו הדק של הטלפון.

האוזניות המגיעות עם המכשיר מספקות איכות סבירה, אולם הבס נמוך עד כדי בלתי מורגש בזמן האזנה למוסיקה. עוצמת השמע, בעודה מסוגלת להגיע לרמות מרשימות שאף יכאיבו לאוזניים, מספקת רק ירידה באיכות ככל שתווסתו אותה כלפי מעלה. עם אזניות פרימיום הצלחנו להוציא צלילים מרשימים ונקיים ובסים מרשימים גם בעוצמות שמע נמוכות יותר.

איכות הקול במהלך שיחות טובה וחזקה הן דרך האפרכסת והן דרך האוזניות המסופקות בחבילה, אלו מציעות גם כפתור מענה לשיחה שישמש ככפתור לתחילת ועצירת ניגון מוסיקה וסרטים.

מערכת ההפעלה וממשק המשתמש

Huawei Ascend P7 מגיע עם מערכת ההפעלה אנדרואיד בגרסת KitKat 4.4.2 וממשק המשתמש EmotionUI 2.3. מי שחווה בעברו לפחות מכשיר מבוסס אנדרואיד אחד, ודאי יתקשה להבין את הלך הרוח של וואווי בשילובה את ממשק המשתמש, השונה בכל תכלית מרוב ממשקי המשתמש בהן עושות שימוש יצרניות הסמארטפונים המובילות. ב-Huawei בחרו לקחת עמוד, ואולי אף מספר עמודים, מהספר של אפל וממשק המשתמש הוא הדרך של החברה להמחיש למשתמשי האייפון כי הם יוכלו לבצע את המעבר לאנדרואיד דרך מכשירי החברה ללא כל חשש.

Huawei-Ascend-P7-front

זה מתחיל במסך הנעילה, זה כולל לא רק את וילון ההתראות הנשלף מחלקו העליון של המכשיר וגם את הגרסה של וואווי למרכז הבקרה במכשיר. מרכז הבקרה יאפשר למשתמשים לגשת לסט מובנה של אפליקציות, בהן יומן, מחשבון, פנס ומראה (מצלמה קדמית), כמו גם כפתורי שליטה באפליקציית המוסיקה וגישה מהירה לתפריט ההגדרות במכשיר. מרכז הבקרה זמין אך ורק דרך מסך הנעילה.

פתיחה ראשונה של המכשיר ממצב נעילה תגלה כי הממשק כולו בנוי אפליקציות המופיעות על גבי מסך הבית. לא תמצאו את מגירת האפליקציות וכל אפליקציה שתותקן על המכשיר תופיע על אחד ממסכי הבית, ממש כמו באייפון. אולם, בניגוד להלך הרוח באייפון, מאפשרת וואווי לשלב גם וידג’טים על מסכי הבית, זאת בדומה למכשירי אנדרואיד אחרים. חסרונה של מגירת האפליקציות ידרוש מעט יותר עבודה בסידור הנכון ביותר של האפליקציות על מסכי הבית, אולם אין בכך להפריע לפעולה השוטפת למכשיר, אלא רק לזמן הסתגלות מסוים עבור מי שלא חוו בעבר מכשיר אייפון או מכשירים אחרים של Huawei עצמה.

וילון ההתראות כולל חמישה לחצנים לכיבוי\הדלקה של פונקציות שונות במכשיר (רשת אלחוטית, בלוטות’, צלילים, GPS ומתג נתונים), כאשר אפשרויות רבות נוספות יפתחו בעת לחיצה לפתיחת התפריט המלא בוילון ההתראות.

Huawei-Ascend-P7-screenshots

תפריט ההגדרות במכשיר מציע גישה לכלל ההגדרות, כפי שאלו מופיעות ברבים ממכשירי האנדרואיד, אולם ב-Huawei הוסיפה תפריט “כללי” לשם גישה מהירה וברורה יותר להגדרות עיקריות במכשיר (רשת אלחוטית, בלוטות’, בהירות, הגדרת טפטים, קול, פונקציית נא לא לפריע ועוד).

מצלמה

Huawei-Ascend-P7-camera-smallכמו מכשירים רבים אחרים, גם Huawei Ascend P7 כולל מצלמה ראשית בעלת חיישן (של סוני) ברזולוציית 13 מגה-פיקסל, זה יספק תמונות מרשימות למדי, אם כי לא יעמוד מול מרבית המצלמות במכשירי הדגל שהוצגו השנה. הצבעים בתמונות טבעיים אולם במקרים רבים מרגישים מעט דהויים כלפי הנראה במציאות. תחת תנאי תאורה טובים תקבלו תמונות מרשימות למדי והמכשיר מספק תמונות איכותיות גם בתנאי תאורה נמוכים יותר.

המצלמה המשנית היא כנראה גולת הכותרת במכשיר ומספקת תמונות ברזולוציית 8 מגה-פיקסל, כך שצלמי הסלפי הממוקצעים פחות יקבלו ערך גבוה יותר לתמונה שיצלמו. Huawei הוסיפה מספר פונקציות מעניינות למצלמה הקדמית במכשיר, זו תאפשר צילום פנורמי עבור החושקים בסלפי קבוצתי או מטיילים המבקשים להצטלם לרקע הרי האלפים המושלגים.

עבור אלו החוששים שכמות הפיקסלים הגבוהה תדגיש חלקים בפנים אותם יבקשו המשתמשים להצניע, מוסיפה Huawei דרך אפליקציית המצלמה המובנית במכשיר אפשרות להגדרת “מצב יופי”, זה יבצע פעולת החלקה שתסתיר חלק מהמגרעות, הקמטים וההפרעות השונות המונעות מהם לצלם את תמונת הסלפי המושלמת.

פונקציה מעניינת נוספת שתתאפשר לצלמי הסלפי הינה הפעלת מסננים על מסך המכשיר עוד טרם תצולם התמונה. בדרך זו, תוכלו לקבוע את המסנן המתאים ביותר עבורכם מראש במקום להפעיל אותו בשלב מאוחר יותר של עריכת התמונה.

סוללה

מכשיר הדגל של Huawei כולל סוללת 2500mAh (מיליאמפר לשעה), ובעוד זו גדולה יותר מאלו של מכשירים מסויימים (אייפון 6), הרי שהבחירה במבנה מכשיר כה דק ישים אותה מאחור אל מול שחקניות אחרות בשוק בצד הסוללה. ביצועי הסוללה אינם מרשימים יתר על המידה ובשימוש רגיל הצליח המכשיר ללוות אותנו עד שעות הערב המוקדמות ברוב המקרים לפני שדרש הטענה חוזרת, כלומר סביב 8 שעות שימוש. במקרים בהם נעשו שימוש כבדים יותר כמו משחקי 3D כבדים וצפיה מרובה בסרטים החזיקה הסוללה מעמד אף פחות זמן.

בוואווי מספקים התראות חוזרות על יישומים העושים שימוש רב בסוללה כאשר אינם בשימוש ובאם תשימו לב לאזהרות החוזרות ותפעלו על פיהן, תזכו לסחוט זמן נוסף מהסוללה. שימוש באופציית התאורה האוטומטית גם היא תפחית את השימוש בסוללה, אולם במקרים מסויימים נתקלנו בהפחתה גדולה מידי בתאורה במצב זה. מצב החיסכון בסוללה יאפשר גם הוא להרחיב את זמן השימוש במכשיר, זאת תוך כוונון אוטומטי רציף של פעולת המעבד והרשתות במכשיר. באם נתקלתם במצב בו הסוללה מתרוקנת, ניתן להפעיל מצב חסכון גבוה, זה ישאיר רק את פונקציות ההודעות והשיחות כפועלות ויספק עד 24 שעות שימוש בהיוותר 10% מהסוללה.

זמן ההטענה גם הוא נמשך הרבה מעבר ממה שניתן היה לצפות. הטענה מלאה של המכשיר ארכה כשלוש שעות עם השנאי וכבל הנתונים אותם סיפקה החברה בקופסה, כאשר הטענה באמצעות כבל הנתונים בלבד (דרך המחשב) ארכה אף מעבר לכך. הטענות מכשירים בדרך כלל מתרחשות בלילה, אולם כאשר הסוללה מחזיקה פחות מיום שלם, זמן ההטענה הארוך מתבטא פעמים רבות בתסכול.

סיכום

יצרנית הסמארטפונים Huawei היא מבין שלוש החברות המובילות את מסירות המכשירים מזה זמן מה. כאחת ממובילות השוק מתבקש כי תציג החברה מתחרה ראוי למכשירי הדגל האחרים שהוצגו במהלך שנת 2014. ב-Huawei בחרו בדרך מעט שונה מהאחרות ופונים לשים דגש בראש ובראשונה על המחיר, כאשר העיצוב והרכיבים המרכיבים את הסמארטפון יושבים אף הם בראש סדר העדיפויות של החברה.

ההצעה של Huawei עם Ascend P7 מפתה מאוד בזכות המפרט המרשים, המציג ביצועים בהתאם, והעיצוב הנקי והמושך, כאשר המחיר, הנמוך באופן משמעותי אל מול זה של המתחרות, מהווה יתרון נוסף עבורו. קשה להבחין בהבדלים גדולים בביצועים אל מול מכשירי הדגל היקרים יותר בשוק, אולם הביצועים הם לא הכל ודווקא בצד הסוללה מספקת החברה פחות משניתן היה לצפות. Huawei Ascend P7 אמנם אינו מכשיר הדגל המרשים ביותר שזכינו לראות השנה, אך הוא ללא ספק בין המשתלמים בקטגוריה שלו.

מה אהבנו
|
 עיצוב פרימיום
מצלמת סלפי איכותית
 מחיר
|
מה לא
|
סוללה
 ממשק משתמש
|
מחירים (16GB)
|
שוק פתוח: החל מ-1,890 שקלים
 היבואנית הרשמית אלפא טלקום: 1,999 שקלים
 סלקום: 1,890 שקלים
|
ציון סופי

7.5
עסקה משתלמת
האריזה ותכולתה

|

8

עיצוב ואיכות בניה

|

9

חומרה וביצועים

|

8

מסך ותצוגה

|

7

מערכת ההפעלה וממשק משתמש

|

7

מולטימדיה

|

8

סוללה

|

5

מצלמה

|

7


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים