מחיר רכישת Whatsapp עולה ל-22 מיליארד והמייסד יקבל מענק שמן

קרדיט תמונה: flicker / Jan Persiel תמונה: Jan Persiel / flickr

עסקת מכירתה של אפליקציית המסרים Whatsapp לפייסבוק הושלמה אתמול (ב’) עם מיזוג שתי החברות באופן סופי, כך מציינת הרשת החברתית בדיווח מיידי לרשות ניירות הערך בארה”ב (SEC). בשל העליה החדה במחיר מניית פייסבוק בחודשים שעברו מאז הודיעה על דבר רכישתה של Whatsapp, מקבל שווי העסקה דחיפה כלפי מעלה והיא מסתכמת כעת בכ-22 מיליארד דולר, זאת לעומת שווי של 19 מיליארד דולר עליו הוסכם בחודש פברואר.

עסקת פייסבוק-וואטסאפ נעשתה ברובה במניות, כאשר רק כ-4.6 מיליארדי דולרים מתוך הסכום המקורי עליו הסכימו שתי החברות שולמו במזומן למשקיעים ובעלי מניות אחרים בחברה, בעוד יתר התמורה הגיעה דרך החלפת מניות. השלמת מיזוג שתי החברות התאפשרה כעת לאחר שלאחרונה קיבלו החברות אישור רגולטורי באירופה למיזוגן.

לצד ההודעה על השלמת המיזוג חשפה פייסבוק את שכרו של המייסד והמנכ”ל לשעבר של Whatsapp, יאן קום, זה יסתכם ב-1$ ובדומה לשכרו של מארק צוקרברג, מנכ”ל ומייסד פייסבוק. מלבד השכר הצנוע, יקבל קום גם מענק בשווי של כ-2 מיליארד דולר, זה יועבר לו במניות חסומות ונועד על מנת להבטיח את הישארותו בחברה למשך ארבע שנים לפחות. בנובמבר 2015 יקבל קום גישה ל-20% מהמניות החסומות ובהמשך יופשרו יתר המניות מידי רבעון עד סוף תקופת החסימה.

מאז ההודעה על הרכישה בחודש פברואר 2014 קפץ מספר המשתמשים של Whatsapp ביותר מ-30%, כאשר בזמן הרכישה עמד בסיס המשתמשים של אפליקציית המסרים על 450 מיליון וכיום הוא מונה למעלה מ-600 מיליון משתמשים.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים