הסוד של פייסבוק: הרשת החברתית מפתחת אפליקציה מתחרה לסיקרט

סודיות היא בהחלט לא המילה הראשונה שעולה בראש כאשר חושבים על פייסבוק. הרשת החברתית בנתה עולם שלם בו חברים מעל ממיליארד משתמשים על בסיס השיתוף והפתיחות, וכל משתמש בה (כמעט) נרשם תחת שמו האמיתי וחושף לא מעט פרטים אודות עיסוקיו, חבריו, משפחתו והמתרחש בחייו מידי יום. מדיווח של הניו-יורק טיימס אנו למדים כי בפייסבוק מבקשים לקחת חלק בטרנד חברתי חדש וכי כבר בשבועות הקרובים נזכה לראות אפליקציה שתתמקד דווקא באנונימיות המשתמשים.

האפליקציה החדשה עשויה להזכיר רבות את אפליקציית סיקרט (Secret) שצברה תאוצה במקומות שונים בעולם, בהם גם ישראל, כאשר על-פי הדיווח תאפשר האפליקציה של פייסבוק למשתמשיה לדבר עם חברים או עם העולם כולו תחת כינויים במקום בשימוש בשמם האמיתי. בדרך זו יתאפשר לנהל דיונים ללא צורך בהזדהות.

בשונה מסיקרט, המתמקדת בשיתוף פומבי עם כולם ומאפשרת מבט אל סטטוסים שמשתפים חברים ואנשים בקרבת מקום, תתמקד האפליקציה של פייסבוק על קבוצות דיון ולאו דווקא על שיתוף המוני. על הפרוייקט החדש אמון ג’וש מילר, כיום מנהל מוצר בפייסבוק ובעבר היזם מאחורי פלטפורמת הדיונים Branch, שנרכשה על-ידי הרשת החברתית בינואר 2013.

בין פייסבוק ואנונימיות

העיסוק באנונימיות עבור פייסבוק ראה אור בשבועות האחרונים לאחר שקהילת ההומאים, הלסביות, הביסקסואלים והטרנסג’נדרים מחאה נגד אפליה שהציגה הרשת החברתית בדרישת זיהוי בשמם האמיתי דרך חשבון המשתמש שלהם. הבעיה אינה נוגעת רק לקהילות מסוימות וכל מי שיבקש להופיע בפייסבוק עם שם שבחר לעצמו, שם במה או אחד עמו הוא מזוהה ואינו שמו האמיתי, עשוי היה להיתקל בהודעה מצידה של הרשת החברתית כי חשבונו מושעה בשל בעיית זיהוי.

בעוד הבקשה לזיהוי בשמם האמיתי של המשתמשים עוזרת לפייסבוק למנוע כפילות חשבונות או ניהול חשבונות למטרת פרסום (במקום דפים דרכם ניתן לבצע פרסום בתשלום), הרי שעבור חלק מהמשתמשים מדובר בבעיה גדולה למדי.

האפליקציה החדשה, במידה ותראה אור, ככל הנראה תשתמש בחשבונם האמיתי של המשתמשים לצורכי הרשמה, זאת בדומה לדרך הפעולה של Secret כיום. עדיין לא ברור באילו דרכים תתבצע בחירת השמות, יצירת הדיונים או כיצד ניתן יהיה לעשות שימוש באפליקציה, אולם הצעד של פייסבוק ביצירת אפליקציה נפרדת לשם ביצוע דיונים אנונימיים עשויה לקסום לכל מי שביקשו לנטוש או לא להצטרף לפייסבוק בשל החוסר באפשרות לשיתוף אנונימי.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים