סמסונג מפתחת טכנולוגיה להעברת מידע בין מכשירים במהירות 4.6 ג’יגה-ביט לשניה

סמסונג הכריזה הבוקר (א’) כי היא מפתחת בימים אלו טכנולוגיה חדשה המבוססת על Wifi מתקן 802.11ad שתאפשר קצב המהיר עד פי חמישה מזה הקיים כיום עבור מכשירים אלקטרוניים. בחברה מתכוונים להפוך את תדר 60Ghz למסחרי ולהציג מהירויות העברת מידע בין מכשירים שיגיעו עד ל-4.6 ג’יגה-ביט לשניה (או 575 מגה-בייט לשניה).

בניגוד לתקנים הקיימים כיום במכשירים אלקטרוניים שונים, אלו פועלים על התדרים 2.4Ghz ו-5Ghz, התקן עליו מפתחת סמסונג את הטכנולוגיה החדשה שלה (802.11ad) משתמש בתדר 60Ghz. מטרתו העיקרית של תקן זה הינה ליצירת קשר בין מכשירים באופן ישיר ולא דרך פניה לנתב מרכזי המנהל את העברת המידע בין המכשירים.

WiGig-Logoהבעיה העיקרית בהעברת מידע בצורה זו הינה באופן בו היא מתבצעת. שני מכשירים התומכים בטכנולוגיה יעבירו ביניהם מידע על-ידי שליחתו למרחב הפתוח וידרשו קו ראיה נקי מהפרעות ביניהם. בשל כך, העברת מידע בין שני מכשירים הנמצאים בחדר יחיד הכולל מכשירים נוספים המבקשים להעביר ביניהם מידע, עשויה להיתקל בקשיים, איטיות ואף איבוד הקשר בין המכשירים. בסמסונג טוענים שהצליחו לפתור את הבעיה דרך שימוש בטכנולוגיות מודם מתקדמות ופיתוח אנטנות ייחודיות המאפשרים ליצור טכנולוגיה ברת שימוש המבוססת על תדר 60Ghz.

בסמסונג מצפים כי רשיון לטכנולוגיה יגיע כבר בשנת 2015 והחלו בשילובה במוצרים שונים הכוללים מכשור רפואי וציוד תקשורת. תחום נוסף בו יהיה ערך רב לטכנולוגיה הוא המוצרים המחוברים (Internet of Things), שם ביצוע תקשורת בין המכשירים במהירויות גבוהות תייעל את העברת המידע וניהול הבית החכם המחובר. סמסונג אינה היחידה שקורצת לטכנולוגיה החדשה, כאשר בחודש יולי האחרון הכריזה יצרנית השבבים קוואלקום על רכישתה של Wilocity הישראלית, המתמחה בפיתוח שבבים לרשתות WiFi בתקן 802.11ad.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים