פייסבוק מכריזה על Safety Check, מערכת לדיווחי מצב בשעת אסון

מארק צוקרברג, מנכ”ל ומייסד הרשת החברתית הגדולה בעולם, הכריז הבוקר על השקתה של מערכת דיווחים חדשה בשם Safety Check, זו תאפשר למשתמשים באזורים מוכי אסון לדווח על הימצאם במקום בטוח. המערכת פועלת כחלק בלתי נפרד מפייסבוק וזמינה לשימוש דרך אנדרואיד, iOS ודפדפני האינטרנט ב-PC ובמכשירים ניידים.

אופן הפעולה של Safety Check די פשוט: ברגע שיתקבל דיווח על אסון טבע (אולי גם על פעולת טרור), תופעל המערכת ותשלח התראה לכל משתמשי הרשת החברתית שעשויים להימצא באותו אזור. זיהוי המיקום יתבצע באמצעות ניתוח החיבור לרשת, תיוגי המיקום שביצע המשתמש בימים האחרונים ופרטי המגורים שמסר בעת הרשמתו.

לחיצה על ההתראה של המערכת תוביל את המשתמש אל עמוד מיוחד בו הוא יתבקש לבחור באחת משתי אפשרויות: “אני בסדר” או “אני לא נמצא באזור”. הבחירה שתתבצע תיצור פוסט חדש על ציר הזמן של המשתמש, בהתאם לתשובתו, ואף תדאג שכל חבריו יקבלו הודעה על כך. מי שלא יצליח לגשת אל הרשת החברתית בשעת אסון, יוכל להיעזר בחבריו ולבקש מהם לשלוח במקומו את הדיווח.

פיתוח המערכת החל בשנת 2011, מעט לאחר רעידת האדמה בסנדאי (יפן). מהנדסיה המקומיים של פייסבוק ניסו לפתח כלי שיסייע לתושבי המדינה ליצור קשר מהיר עם משפחותיהם בשעת אסון. ב-2012 השיק הסניף היפני של פייסבוק את Disaster Message Board, ובעקבות יעילותו הרבה, הוחלט להמשיך את הפיתוח ולהביאו אל הכלל תחת השם Safety Check.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים