יצרנית השבבים TSMC תגדיל ההשקעות בפיתוח שבבים העשויים להשתלב במכשירי ה-iPhone 6S/7

מפעל ייצור השבבים של TSMC בטיוואן מפעל ייצור השבבים של TSMC בטיוואן. מקור תמונה: Taiwan Semiconductor Manufacturing Co., Ltd

בחודשים שלפני השקת מכשירי האייפון 6 והאייפון 6 פלוס עלו מחדש דיווחים הקשורים לפיתוח שבבי מעבד ה-Apple A8, עבורם עברה אפל להשתמש בשירותיה של חברת TSMC הטיוואנית כיצרנית השבבים המובילה. מכשירי האייפון החדשים כבר הושקו בשווקים רבים ויגיעו גם לישראל בימים הקרובים, כאשר ברובם משולב המעבד בתהליך 20 נאנומטר של חברת TSMC.

בסוף השבוע האחרון דיווחה יצרנית השבבים הטיוואנית על תוצאותיה הכספיות עבור הרבעון השלישי של השנה, שם הציגה עליה של 28.6% בצד ההכנסות אל מול הרבעון המקביל אשתקד, עם נתון של 6.88 מיליארדי דולרים, ועליה של 46.9% בצד הרווח עם נתון של 2.51 מיליארד דולרים. את הנתונים המרשימים זוקפת מנהלת הכספים של החברה, לורה הו (Lora Ho), בשיחת ועידה עם משקיעים, למכירות מוצלחות במיוחד של שבבי ה-28nm וה-20nm של החברה, האחרונים, כאמור, משולבים במכשירי iPhone מהדור האחרון של אפל.

עם קריצה ל-iPhone 6S/7

Apple_A8_system-on-a-chipבעוד אנליסטים מסוימים מאמינים כי סמסונג תחזור לראש הרשימה לפיתוח השבבים עבור אפל בשנת 2015, הרי שב-TSMC מנסים להגביר את קצב פיתוח שבבי הדור הבא בתהליך ה-16 נאנומטר, אלו עשויים להוות תחליף לשבביה של סמסונג המיוצרים בתהליך 14 נאנומטר העשויים להשתלב במכשירי האייפון 6S/7.

מנהלת הכספים של החברה ציינה כי השקעת החברה בפיתוח השבבים תגדל בשנה הבאה אל מעבר ל-10 מיליארדי דולרים ותושקע בעיקר בשבבי ה-20nm, אך גם באופן משמעותי יותר בשבבים האחרים.

שבבי החברה המיוצרים בתהליך 16 נאנומטר מציעים ביצועים הגבוהים בעד 40% על פני הדור הקיים (20nm), תוך חיסכון של עד 50% בצריכת החשמל ויוכלו לרוץ בתדרים המגיעים עד 2.3Ghz. נתונים אלו לא יהוו כל בעיה עבור אפל, ששבביה כיום מספקים מהירויות שעון נמוכות בהרבה (1.4Ghz לליבת מעבד ב-Apple A8).

את השבבים החדשים מצפה החברה להוביל לייצור המוני לקראת סוף הרבעון השני או תחילת הרבעון השלישי של 2015. יעד זה עשוי לאפשר לה לעמוד בלוחות הזמנים של אפל, הנוהגת להשיק את מכשיריה בסוף הרבעון השלישי של השנה.

הקרב עם סמסונג

בסמסונג לא יוותרו מהר על לקוחה משמעותית כמו אפל, גם אם מדובר במתחרה רצינית עבור החברה הדרום קוריאנית בשוק הסמארטפונים. הרבעון האחרון של החברה הראה כי תלותה של סמסונג במכירות מכשירי סמארטפונים אינה בהכרח דבר חיובי, כאשר התחרות בשוק הובילה לירידה חדה של כ-60% ברווחי החברה ברבעון האחרון.

סמסונג כבר הכריזה מבעוד מועד על השקעה רחבת היקף בגובה 14.7 מיליארדי דולרים במפעלים חדשים לייצור שבבים, אולם אלו צפויים להיפתח רק ברבעון השני של שנת 2017 ולא יהוו יתרון עבור החברה בתחרות אל מול היצרניות האחרות בשלב זה.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים