גוגל ממשיכה במאמצי האינטליגנציה המלאכותית: רוכשת שתי חברות נוספות

אוניברסיטת אוקספורד, בריטניה

עושה רושם שאנו מצויים בתקופה בה העתיד הטכנולוגי הקרוב גלוי וברור מתמיד: תעשיית הרכב מתקדמת בצעדי ענק לעבר נהיגה אוטונומית ועולם המחשוב מתקרב לעבר אופי התממשקות חדש שיתבסס על הבנה אינטליגנטית של המחשב את המשתמש. וגוגל, כמה חודשים בלבד לאחר שרכשה את חברת האינטליגנציה המלאכותית DeepMind, פונה לרכישת שתי חברות נוספות מתחום זה.

שתי החברות, Dark Blue Labs ו-Vision Factory, החלו את דרכן באוניברסיטת אוקספורד שבבריטניה. הראשונה מתמחה בפיתוח תוכנה להבנה ולמידה של שפה, וממנה יגיעו ארבעה מומחים שיסייעו לגוגל לקדם מחקרים בתחום הממשקים הקוליים. Vision Factory לעומתה, מתמקדת בזיהוי תמונה המתבסס על למידת מאפיינים חזותיים, בדומה לתהליך הראייה האנושי. בין החוקרים המגיעים מחברה זו ניתן למנות את אחד ממיסדיה, פרופסור אנדו זיסרמן, זוכה פרס Marr היוקרתי בתחום הראיה הממוחשבת.

קריאה נוספת: גוגל מתכננת לפתח מחשב קוונטי לביצוע פעולות מורכבות

פרופ’ זיסרמן, יחד עם שני מומחים נוספים המצטרפים לגוגל, ימשיכו להרצות באוניברסיטת אוקספורד, בעוד גוגל תעזור לקדם את חקר האינטליגנציה המלאכותית באוניברסיטה באמצעות תרומה כספית. סכום התרומה, כמו גם הסכום בו רכשה גוגל את שתי החברות, לא נחשף. במגזין Financial Times מעריכים שיחד עם רכישת DeepMind בתחילת השנה עבור סכום של כ-500 מליון דולרים, השקיעה גוגל עד כה בשלוש החברות הבריטיות ובשותפות עם האוניברסיטה סכום הנע סביב עשרות מיליוני ליש”ט.

דמיס האסביס, אחד ממייסדי DeepMind וכעת סגן מנהל מחלקת ההנדסה בגוגל, הגיב בבלוג האירופאי של גוגל ואמר – “זוהי תקופה מרגשת עבור חקר האינטליגנציה המלאכותית, שכן חלה התקדמות משמעותית בתחומים רבים, בינהם זיהוי תמונה והבנת שפה”. פרופ’ מייק וולדרידג’, ראש פקולטת מדעי המחשב באוניברסיטת אוקספורד, הוסיף בדבריו – “זמנה של טכנולוגיית הלמידה החישובית הגיע. השקענו בתחום רבות וכעת אנו נרגשים לקראת האפשרויות שתניב השותפות החדשה עם גוגל”.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים