פריצת דרך הופכת את העור האלקטרוני לגמיש ושקוף

מקור תמונה: UNIST

זה לא סוד שאחד התחומים החמים ביותר היום הן בתחום המחקר והן בתחום הגאדג’טים הוא נושא המחשוב הלביש, בין אם מדובר בשעונים וצמידים חכמים או חיישנים הבנויים אל תוך הבגדים אותם אנחנו לובשים ונועדו לנטר את מצבנו הבריאותי כגון לחץ הדם או קצב פעימות הלב שלנו.

קבוצת מחקר במכון הלאומי למידע וטכנולוגיה של אולסן (UNIST) הודיעה על פריצת דרך נוספת אשר אפשרה לה לייצר עור חשמלי. העור לא רק שקוף כמעט לחלוטין, אלא גם גמיש מאוד וניתן למתיחה ביחד עם התנועות הטבעיות של הגוף, השילוב של שתי התכונות לא היה אפשרי עד כה (העור החשמלי כשלעצמו אינו המצאה חדשה).

כפי שאפשר לראות בסרטון, העור המלאכותי נראה כמו מדבקה מפלסטיק שאינה מתנתקת מהגוף או נקרעת גם כאשר מותחים אותה או אפילו קופצים את היד לצורת אגרוף, והיא מסוגלת לשלוח נתונים אל המוניטור באמצעות הציוד המתאים. העור עצמו עשוי ממבנה רשתי ננו היברידי של גרפן (יריעה דו ממדית של אטומי פחמן) וסיבי מתכת, כאשר אלקטרודות הגרפן הינן שקופות ואילו סיבי המתכת מספקים את הפונקציונאליות הדרושה להמשך הפעולה של העור גם בזמן המתיחה.

למרות שכרגע מדובר בפיתוח ראשוני בלבד, אין ספק שלעור החשמלי המלאכותי ישנו פוטנציאל גבוה ביותר ובעתיד נוכל “ללבוש” אותו בקלות יתרה לעומת כל פיתרון לביש אחר בשוק ולקבל נתונים על מצבנו הבריאותי ישירות לסמארטפון או כל מכשיר אחר בו נשתמש.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים