אנדרואיד Lollipop 5.0: גוגל מהדקת את מערך האבטחה

בחודש שעבר השיקה גוגל את הגרסה החמישית של מערכת ההפעלה אנדרואיד, 5.0 Lollipop, לצד שני מכשירי נקסוס חדשים. הגרסה החדשה טומנת בחובה מהפך עיצובי המבוסס על שפת העיצוב material Design שהציגה החברה מוקדם יותר השנה וכן מגוון פיצ’רים חדשים.

אבטחה באנדרואיד 5.0

בגרסה החמישית של מערכת ההפעלה, שמה ענקית שירותי הרשת דגש מרכזי על תחום האבטחה. בפוסט שפורסם בבלוג הרשמי של מערכת ההפעלה מתוארות היכולות החדשות שהוטמעו בה, אשר על פי החברה, יגנו על משתמשי אנדרואיד מפני פולשים בלתי רצויים. כך לדוגמה, מציגה החברה מנגנון נעילה משודרג המכונה Smart Lock.

מנגנון זה יפתח את המכשיר באופן אוטמטי, ללא צורך בסיסמה, כאשר נהיה בקרבת מכשיר אנדרואיד אחר שבבעלותנו (לדוגמה: שעון חכם או טאבלט), וכן יעשה שימוש ביכולת זיהוי הפנים שהוצגה בגרסאות קודמות של מערכת ההפעלה. יכולת זיהי הפנים שודרגה וכעת עובדת בצורה חלקה ומהירה יותר. במידה והמכשיר יזהה את את פני המשתמש הוא ייפתח באופן אוטמטי, ללא צורך בהזנת קוד או סיסמה.

בנוסף, מפרטת החברה אודות שכבות הגנה אותן הוסיפה עם הגרסה החדשה של מערכת ההפעלה. בשלב זה ראוי לציין את אפשרות ריבוי המשתמשים הכוללת מצב אורח (Guest Mode) ופיצ’ר המאפשר נעילה של המסך על אפליקציה מסויימת. כך שהאורח יוכל להשתמש רק ביישום שהוקצה לו.

Android5-material-design-layering
עיצוב בשכבות – Material Design

כאמור, Android 5.0 מביאה עימה מהפך עיצובי של ממש המהווה את השינוי הויזואלי הגדול ביותר שראתה מערכת ההפעלה מאז גרסתה הראשונה. המהפך הויזואלי מבוסס על עקרונות העיצוב שאיגדה החברה תחת הכותרת Material Design, אשר שואפים השראה מעולם הדפוס ומתמקדים באנימציות, אייקונים שטוחים, צללים וטיפוגרפיה בולטת.

העדכון החדש ירוץ לראשונה על מכשירי הנקסוס החדשים ומאוחר יותר על מכשירי הנקסוס האחרים כשהותיק מבניהם הוא ה-Nexus 4, כאשר מספר לא מבוטל של חברות, בהן סמסונג, LG, סוני, HTC ואחרות, כבר חשפו תכניותיהן באשר לעדכון המיוחל.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים