חזקה במובייל: הרווח של פייסבוק עלה ב-90% ו-Whatsapp ממשיכה להפסיד

תמונה: Marco Paköeningrat / flickr

צוקרברג הצליח לעשות זאת שוב. חברת פייסבוק שפרסמה דו”ח כספי אמש (ג’), הצליחה לשמור ברבעון השלישי של השנה על עוצמתה של הרשת החברתית באינטרנט ולשפר את אחיזתה בפרסום במובייל. ההכנסות של פייסבוק ברבעון האחרון זינקו ב-59% לעומת הרבעון המקביל אשתקד והסתכמו ב-3.2 מיליארד דולר (מעט יותר מהתחזיות). הרווח בשורה התחתונה עלה ב-90% לרמה של 806 מיליון דולר או 43 סנט למניה מול תחזיות ל-40 סנט למניה בלבד.

החדשות הטובות באמת הן במובייל. 66% מתוך ההכנסות הגיעו מפרסום במובייל לעומת 62% ברבעון השני ורק 49% ברבעון המקביל בשנה שעברה. אין ספק שמדובר על הצלחה מרשימה, שכן צריך לזכור שב-2012 חלקה במובייל היה אפסי. על פי נתוני eMarketer, חולשת פייסבוק כעת על 20% משוק הפרסום הגלובלי במובייל.

מספר המשתמשים בפייסבוק ממשיך לעלות ביציבות ועמד ברבעון השלישי על 1.35 מיליארד (1.32 מיליארד ברבעון השני). מספר המשתמשים מדי יום עלה ל-864 מיליון לעומת 829 מיליון ברבעון הקודם ו-728 מיליון בשנה שעברה. מספר המשתמשים מדי יום במובייל רשם גידול של 39% ל- 703 מיליון לעומת הרבעון המקביל.

למרות הדו”ח החיובי, לאחר שיחת הועידה נסחרה המניה בירידות של מעל ל-8%, כאשר המסחר היום נפתח בירידות גבוהות גם כן. הסיבה: מארק צוקרברג וסמנכ”ל הכספים הודיעו למשקיעים כי 2015 תעמוד בסימן השקעות גדולות שיצריכו משאבים רבים. ההוצאות ברבעונים הקרובים יוקדשו ליצירת צמיחה בשירותים קיימים, רכישת חברות והבאת כשרונות פיתוח. בנוסף, עדכן ה-CFO שהגידול ברווח ברבעון הרביעי ירד ל-40%-47% (לעומת 59% ברבעון שדווח עתה).

מניית פייסבוק עם פתיחת המסחר 29-10-2014 (מקור: Google Finance)
מניית פייסבוק עם פתיחת המסחר 29-10-2014 (מקור: Google Finance)

עיסקת וואטסאפ חוזרת לכותרות

סמוך למועד פרסום הדו”ח שיחררה פייסבוק כמה נתונים על Whatsapp, אותה רכשה בתחילת השנה במחיר של 22 מיליארד דולר. על פי הדיווח, שירות המסרים הכניס במחצית הראשונה של 2014 כ-16 מיליון דולר בלבד והפסיד 232.5 מיליון דולר. רובו של ההפסד נבע מהוצאות בגין ניפוק אופציות לעובדים וניפוק אופציות מתחת לערך החברה (בתוך הכסף). בשנת 2013 הפסידה וואטסאפ סכום של 138 מיליון דולר על הכנסה של 10 מיליון דולר, גם אז רוב ההפסד קשור לעלות הקצאת אופציות.

החישוב לפיו הוערכה החברה לקראת הרכישה מעניין במיוחד. על פי הדיווח, פייסבוק העריכה את בסיס המשתמשים של Whatsapp ב-2 מיליארד דולר, את המותג עצמו ב-488 מיליון דולר ואת החלק הטכנולוגי ב-288 מיליון דולר. 15.3 מיליארד דולר מסכום הרכישה נכלל תחת סעיף ‘מוניטין’ (Goodwill – הפרמיה מעל השווי).

בשיחת המשקיעים סיפר מארק צוקרברג שהתוכניות שלו לפייסבוק ל-10 השנים הבאות כוללות פיתוח פלטפורמות שיהיו הדור הבא במחשוב, אלו יכללו בפרוייקט Internet,org, האמור להנגיש את האינטרנט גם למדינות מתפתחות ונחשלות. החזון שלו ל-5 שנים הקרובות הוא להפוך את וואטסאפ, אינסטגרם ושירות החיפוש לגדולים מספיק כדי שיוכלו לעמוד בזכות עצמם. הוא גם הוסיף שמשתמש ממוצע באינסטגרם מבלה 21 דקות ביום באפליקציה.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים