Xiaomi הופכת לספקית הסמארטפונים השלישית בגודלה ברבעון השלישי של 2014

Xiaomi Phones

משלוחי הסמארטפונים הגלובאליים גדלו באופן עונתי ב-27% מהרבעון השלישי של 2013 אל הרבעון השלישי של 2014, כאשר המדינות בעלות הדרישה הגבוהה ביותר היו מדינות אפריקה ואסיה, ואילו מנגד, בצפון אמריקה ואירופה חלה האטה מסוימת.

נתונים מעודכנים שפירסמה חברת המחקר Strategy Analytics מראים כי יצרנית הסמארטפונים הסינית Xiaomi שלחה לא פחות מ-18 מיליון יחידות ברבעון השלישי של 2014 לעומת 5.2 מיליון יחידות בלבד ברבעון המקביל אשתקד, מה שמקנה לה נתח שוק עולמי של 5.6% וממקם אותה במקום השלישי בעולם במשלוחי טלפונים, תוך שהיא עוקפת את LG ו-Huawei יחדיו.

הצצה לאחור

בראש הטבלה ניצבות עדיין סמסונג ואפל עם נתח שוק של 24.7% ו-12.3% בהתאמה, אך יש לציין כי הירידה בנתח השוק של סמסונג הייתה חדה במיוחד ולפני כשנה שלטה בלא פחות מ-35% מן השוק. (נתח השוק של אפל ירד במידה מועטה יותר מנתח של 13.4% לפני כשנה). במקומות השלישי והרביעי בטבלה נמצאות LG ו-Huawei לפי סדר זה, אולם שתי החברות דיווחו לאחרונה על נתון משלוחי סמארטפונים דומה – 16.8 מיליון יחידות, מה שמזכיר כי לא מדובר בנתונים רשמיים אלא הערכות חברת המחקר בלבד.

Xiaomi עצמה פונה בעיקר לשוק הביניים ולכן נחשבת למתחרה חזקה של Samsung ו-Huawei בשוק זה, אם כי כרגע היא פועלת בעיקר בסין, שם יש לה תשתית רחבה של משווקים וערוצי פעילות מקוונים. ההנחה היא כי בשנה הקרובה תנסה החברה להתרחב גם לאזורים נוספים ובכלל זאת אסיה ואירופה, שם יהיה עליה להתמודד עם מודעות נמוכה יחסית של הצרכנים למותגים שאינם מותגי על ואולי גם עם מאבקים משפטיים על פטנטים.

סמסונג מצידה נאלצת עדיין להתחרות עם אפל בשוק המכשירים היוקרתיים יותר ועם Lenovo ויצרנים נוספים בשוק המכשירים הזולים (Entry Level). לאפל עצמה בעיה אחרת והיא שאין לה עדיין כמעט נוכחות בשוק זה (גם דגמי הביניים של האייפון נחשבים ליקרים יחסית), אולם ייתכן ודווקא מכשירי האייפון 6 יהיו אלו שיספקו לחברה האמריקאית תאוצה בסין.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים