לאט לאט ובביטחה: לנובו מגדילה נתחי שוק ושואפת לנוכחות בשוק העסקי

מקור תמונה: Cory M. Grenier / flickr

יצרנית החומרה הסינית, לנובו, פרסמה בשבוע שעבר (ה’) נתונים חזקים לרבעון השלישי של השנה בנוסף לחדשות על טיפוס במעלה סולם היצרניות המובילות בעולם. בשורה התחתונה, הרויחה לנובו 262 מיליון דולר, מעט טוב יותר מהתחזיות בשוק ועלייה של 19% לעומת הרבעון המקביל. עם זאת, ההכנסות צמחו ברבעון השלישי ב-7% בלבד (10.5 מיליארד דולר) מול המקביל לו בשנה שעברה, נתון שגרם לה לפספס את ציפיות האנליסטים בכמעט מיליארד דולר.

למרות שלאחרונה אנו חושבים על לנובו בעיקר בהקשר של סמארטפונים, צריך לזכור שליבת ההכנסות והפעילות שלה היא עדיין מחשבים. 52% מהכנסות החברה מגיעים ממכירות לפטופים, 6% מההכנסות מקורן במחשבים נייחים ורק 13.3% מגיעים ממכירות טלפונים וטאבלטים. למעשה, בניגוד למה שאולי חלקנו היו מצפים, החלקים של הניידים והנייחים מתוך ההכנסות גדלו לעומת שנה שעברה והחלק של המובייל דווקא ירד, למרות שמשלוחי הטאבלטים עלו ב-31% ברבעון זה.

הכנסות לפי קטגוריה (מקור: לנובו)
הכנסות לפי קטגוריה (מקור: לנובו)

עם נתונים כאלו אין ספק מדוע החברה מתגאה בכך שעתה היא מדורגת ראשונה בקטגוריה שכינתה PC+Tablet (שישה חודשים לפני הדד-ליין שקבעה לעצמה להגיע למטרה זו). לפי שילוב נתח השוק המשותף של סגמנטים אלו היא עוקפת את נתח השוק של אפל, 14.1% מול 13.4%. עוד נתונים כללים: בסה”כ החברה מכרה ברבעון השלישי 35.6 מיליון מכשירים מכל הסוגים בסה”כ ובקופת המזומנים שלה יש נכון לסוף הרבעון 3.2 מיליארד דולר.

מספר אחת במכירות טאבלטים+PC (מקור: לנובו)
מספר אחת במכירות טאבלטים+PC (מקור: לנובו)

מקום של כבוד תפסו בשיחת המשקיעים החדשות על השלמת רכישת חטיבת המכשירים של מוטורולה ורכישת חטיבת השרתים x86 של IBM (כוללת את ארכיטקטורת BladeServer). עם השלמת רכישה מוטורולה, קפצה לנובו להיות היצרנית השלישית בעולם מבחינת משלוחי מכשירים. רכישת החטיבה של IBM מדברת בעד עצמה והיא כהצהרת כוונות לגבי השאיפות הגדולות של החברה בסקטור העיסקי.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים