הוכרז: Nokia N1 – נוקיה חוזרת עם טאבלט אנדרואיד ראשון

חברת נוקיה חוזרת למקורותיה כיצרנית חומרה, לראשונה מאז חטיבת המובייל שלה נרכשה על ידי מיקרוסופט, עם טאבלט ה-Nokia N1 שמריץ את מערכת ההפעלה אנדרואיד 5.0 Lollipop. ידוע כי ליצרנית הפינית הותיקה אסור להשתמש בשם המותג על סמארטפונים כחלק מההסכם עם מיקרוסופט עד לסוף 2016, אבל מסתבר שעם טאבלטים אין כל בעיה.

האיכות של נוקיה, העיצוב של אפל

טאבלט ה-Nokia N1 מזכיר פלאים את דגם ה-iPad Mini של אפל, ונמצא הרחק מהעיצוב האייקוני של החברה בסדרת הלומיה. אין שום זכר או זיקה לטאבלט הראשון שנוקיה השיקה, Lumia 2520. הדימיון של ה-Nokia N1 ל-iPad Mini גדול ונראה כי מדובר בהעתק אנדרואיד כמעט מדויק עם גוף אלומיניום ומסך 7.9 אינץ’ ברזולוציה של 2,048X1,536. המיקום של המצלמה בגב המכשיר יחד עם מיקומי הכפתורים לויסות הווליום והדלקת המכשיר זהה לאייפד מיני. כל זה משלים את אחד ההעתקים היותר בוטים למכשיר מבית אפל, אפילו אם כפתור הבית לא קיים.

נוקיה הייתה ידועה כאחת מיצרניות המובייל בעלות איכות הבנייה הגבוהה ביותר ואנחנו מקווים שכך גם יהיה עם טאבלט ה-N1 ומכשירים נוספים מבית החברה. נשמח לראות יותר חדשות גם בגזרת העיצוב, תחום שאינו זר לנוקיה.

יש גם חדשנות

לשמחתנו, הדימיון החיצוני בין המכשירים הביא עימו גם משהו חיובי. מלבד המראה הנאה של הטאבלט, יהיה Nokia N1 בין הראשונים שיגיע עם חיבור USB Type C ההפיך. בדומה לחיבור ה-Lightning של אפל, גם כאן תוכלו לחבר את הכבל מכל כיוון.

המפרט של ה-Nokia N1 מעניין במיוחד ומתבסס על ערכת שבבים של אינטל עם מעבד Atom Z3580 מרובע-ליבה בתדר 2.4Ghz, זיכרון פנימי 2GB RAM, נפח אחסון מובנה 32GB, מצלמה אחורית 8 מגה-פיקסל ומצלמה קדמית 5 מגה-פיקסל. הכל נדחס באריזה דקיקה בעובי 6.9 מ”מ ומשקל של 318 גרם (כאן דווקא נוקיה נצחה את אפל).

nokia_n1_inside_out_-_components

מערכת ההפעלה אותה יריץ הטאבלט תהיה אנדרואיד 5.0 Lollipop שעל גביה גביה לאונצ’ר “Z Launcher”. הממשק אמור להציג למשתמש את האפליקציות המתאימות ביותר לפי השעה והמיקום שלו, כמו גם אנשי קשר רלוונטיים לפי דפוסי התנהגות. חיפוש אפליקציה או איש קשר יתבצעו על ידי ציור האות על המסך שתקפיץ לראש הרשימה את התוצאות הטובות ביותר.

טאבלט ה-Nokia N1 ייוצר על ידי Foxconn, המרכיבה את חלק ממכשיריה של אפל, תוך שהיצרנית הסינית מקבלת עצמאות כמעט מלאה על תהליך הייצור. חלק מהגישה החדשה של נוקיה הינה באספקת רשיונות למותג לחברות אחרות. הטאבלט יושק תחילה בסין, ב-19 בפברואר, ומחירו יעמוד על כ-$249.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים