גוגל מכריזה על Contributor – תכנית בתשלום חודשי להסרת פרסומות מאתרי אינטרנט

לאחרונה לוקחת גוגל צעדים בכיוונים לא צפויים עבור חברה שמרבית הכנסותיה מבוססות פרסום. החברה השיקה השבוע את שירות YouTube Music Key, שייעודו להסיר את הפרסומות מסרטוני וידאו של אמני מוסיקה תמורת תשלום חודשי קבוע מצד המשתמשים, זה הצטרף לשירות המוסיקה בהזרמה של החברה, All Access, גם הוא מציע האזנה לתקליטים ללא חשיפה לפרסומות.

בצד נועז נוסף, פתחה ענקית החיפוש ושירותי הרשת את הצוהר על תכנית חדשה, Contributor, למפיצי תוכן ברשת האינטרנט, דרכה יוכלו לבקש תרומות גולשים קבועות של דולרים בודדים מידי חודש. בתמורה לתרומה, המוצגת כ”כלי תמיכה לאנשים שיוצרים את רשת האינטרנט”, תימנע גוגל את הצגתן של פרסומות באותם אתרים. מדובר, כמובן, רק בפרסומות אותן מפיצה גוגל עצמה דרך האתרים שישתתפו בתכנית.

בשלב זה מדובר בניסיון מצומצם במספר אתרים בודדים, בהם Mashable, imgur, The Onion ואחרים, כאשר גוגל תאפשר בהמשך פתיחת האפשרות גם עבור אתרים נוספים, אולם בתחומי ארה”ב בלבד בשלב זה. מנגנון התרומות יאפשר לגולשים לתרום סכום סמלי הנע בין $3-$1 בחודש, לבחירתם, לכל אתר המשתתף בתכנית. באתרים אלו תחסום גוגל את הצגת הפרסומות עבור התורמים. עבור כל תרומה תגזור גוגל קופון קטן בסכום לא ידוע, כך שגם ללא הצגת הפרסומות, תרוויח החברה דרך תרומות הגולשים.

Google-Contibuter-Method

זהו אינו המגנון הראשון של החברה לתמיכה ביוצרי תוכן. בחברה הבת של גוגל, YouTube, השיקו לאחרונה כלים המאפשרים לצופים לתרום לערוצי תוכן כסף לצורך תמיכה בהם. ייתכן ובגוגל מבינים כי ישנם משתמשים המבקשים לתמוך ולהעצים את כוחם של ספקי תוכן באינטרנט ולא אכפת להם לעשות זאת באמצעות תשלום סמלי. בכל אופן, מדובר בצעדים מעניינים למדי עבור מי שהייתה התומכת הנלהבת ביותר של מודל התוכן החינמי מבוסס הפרסומות ברשת.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים