מחשבי כרומבוק מקבלים שדרוג וירטואלי מגוגל – נפח אחסון בגובה 1 טרה בייט

חזק יותר ויקר יותר, Acer C720. צילום: יח”ץ

צעדיה האחרונים של גוגל לא משאירים עוד מקום לספק כי בענקית שירותי הענן מנסים להאיץ את בניית המוניטין של מחשבי הכרומבוק מבוססי מערכת ההפעלה Chrome OS. ביום שישי האחרון הכריזה החברה כי לכבוד החגים תציע לכל רוכש של מחשב כרומבוק חדש נפח אחסון של 1TB (טרה-בייט!) בשירות הענן שלה, Google Drive, למשך תקופה של שנתיים. שווי ההטבה: $240 (כ-925 שקלים).

ההצעה מגיעה בדיוק בזמן לימי הקניות הגדולים של השנה בארה”ב, יום שישי השחור והנספח המקוון שלו – Cyber Monday. אם מישהו מצרכני ארה”ב המתוחכמים לא ראה ערך במחשב האינטרנטי שאינו כולל נפחי אחסון גדולים במיוחד, הרי שמחירם הזול של הכרומבוקים הנעים בין $200-$350, יחד עם נפחי אחסון גדולים במיוחד בענן יהוו הצעה מעניינת הרבה יותר.

גוגל לא עצרה שם. בספטמבר האחרון הודיעה החברה על שיתוף פעולה עם חברת Adobe להצגת כלי עריכת התמונות הפופולארי פוטושופ על גבי מחשב הכרומבוק. שילוב התוכנה במחשבים מבוססי מערכת ההפעלה Chrome OS יתרום רבות לביסוס מעמדם אל מול כלי המחשוב הקלאסיים, שהרי אם פוטושופ הכבדה מצליחה לרוץ על “מחשבי הענן”, מה בדיוק עוצר אותנו מלרכוש אחד לעצמנו?

זכינו לראות לא מעט דגמים חדשים ורענונים לדגמים קודמים של מחשב הכרומבוק בשנת 2014 ונראה כי מה שנחשב פעם למוצר נישה הולך ומקבל ערך גדול יותר ככל שעובר הזמן. לפניכם כמה מדגמי מחשבי הכרומבוק עליהם הכריזו יצרניות המחשבים במהלך השנה:

Samsung Chromebook 2 – עם מעבד Intel Celeron N2840 (מחיר בזמן ההכרזה – $250)

Acer Chromebook 13 – עם מעבד nVidia Tegra K1 (מחיר בזמן ההכרזה – $279)

Acer C720 Chromebook – עם מעבד Intel Core i3-40005U ו-2GB\4GB RAM (מחיר בזמן ההכרזה – $380\$350)

Lenovo N20/N20p – עם מעבד Intel Celeron ואפשרות לקיפול המסך ב-300 מעלות בדגם N20P (מחיר בזמן ההכרזה – $250-$329)


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים