סוני מכריזה על משקפיים חכמים שיתחרו ב-Google Glass

בשנה האחרונה העמיקו יצרניות רבות את הנוכחות שלהן בקטגוריית המוצרים הלבישים, אך נמנעו באלגנטיות מלהשיק בפועל משקפיים חכמים. כעת נראה כי סוני מעוניינת להתחרות במשקפי הגוגל גלאס, כאשר החברה הודיעה כי היא עובדת על משקפיים חכמים פרי פיתוחה.

באופן מעט מוזר לא העניקה החברה למשקפיים שם קליט אלא בחרה לכנותם “Single-Lens Display Module” או “יחידת תצוגה בעלת עדשה יחידה”. הייחודיות של המכשיר על פני גוגל גלאס טמונה בעובדה כי ניתן להרכיב אותו על כל משקפי ראיה או משקפי שמש, אך הוא לכשעצמו לא מגיע עם אפשרות ללבישה באופן עצמאי.

בדומה לגוגל גלאס, כולל המכשיר של סוני מסך OLED קטן הממוקם בקדמת עין ימין, דרכו יוצג מידע למשתמש. קצת מעל חלק זה ממוקמת המצלמה, שככל הנראה תאפשר למשתמש לצלם תמונות ולהשתמש באפליקציות מציאות רבודה. מלבד זאת ציינה סוני כי המכשיר יגיע עם מספר חישניים, קישורית WiFi ו-Bluetooth ואף יכלול שבב עיבוד עצמאי עליו טרם חשפה החברה פרטים.

sonywearable

יש לציין כי ההכרזה הנוכחית אינה מעידה על כך שאנחנו צפויים לראות את המכשיר מושק בעתיד הקרוב. סוני הדגישה כי מדובר על קונספט בלבד ולא על מוצר מוגמר המיועד עבור הקהל הרחב וציינה כי תציג אותו בתערוכת האלקטרוניקה CES שתתקיים בחודש ינואר הקרוב.

משקפופרים

סוני אינה לבד וישנן עוד לא מעט חברות שהודיעו על כוונתן להשיק משקפיים חכמים בעתיד הקרוב. אחת מהן היא חברת אינטל, אשר מתכננת להשיק משקפיים חכמים בשנת 2015 בשיתוף פעולה עם חברת אופנה מובילה. גם חברת לנובו הודיעה על כוונתה להיכנס לתחום, אך עדיין לא ידוע אם פרויקט זה אכן יראה אור. לקינוח נמצאת גם חברת EPSON אשר השיקה משקפיים חכמים בעלות קונספט מעט שונה משאר המתחרות.

נראה כי יצרניות רבות מבינות כי משקפיים חכמים הן תחום שאסור להן לפספס וכי הוא עלול לצבור תאוצה בקרוב מאוד. עם זאת, נראה כי אף לא אחת מהן, כולל גוגל עצמה, הצליחה למצוא את הנוסחה המדויקת שתשלב מצד אחד טכנולוגיה מתקדמת ומצד שני לא תפגע בפרטיות של הסובבים את המשתמשים במוצרים מסוג זה – מה שהיה עד כה עקב אכילס של המשקפיים החכמים.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים