בנו לכם בית חכם עם Roombox תוך דקות ספורות

בתקופה האחרונה היינו עדים לפרויקטים רבים המקשרים בין רכיבים שונים בבית ואט אט הופכים את הבתים בהם אנו חיים לבתים חכמים באמת. פרויקט גיוס המונים ישראלי חדש בשם Roombox מעוניין לטרוף את הקלפים ולהציע קונספט מעט שונה.

Roombox מאפשר לשלוט על כל מוצר אלקטרוני שניתן לתפעל באמצעות השלט ישירות מתוך הסמארטפון – ניתן לשלוט על הטלוויזיה, הרמקולים, המזגן ועוד מגוון רחב של מוצרים. כפועל יוצא מכך, ניתן להגדיר מראש תכניות בהתאם לאורח החיים של המשתמש ולרתום את Roombox לצרכים האיישים של כל אחד. ניתן להגדיר כי כאשר המשתמש מתקרב הביתה, Roombox יידע להדליק את המזגן לבד ולהנעים את החדר עד שיגיע. מדובר במעין שילוב בין ה-Harmony Home Hub של לוג’יטק ומוצרי חברת Nest של גוגל.

Roombox כולל מספר רב של חישנים שמאפשרים לו לפעול באופן עצמאי “ולהבין” מה קורה סביבו גם ללא הפעלה ישירה של המשתמש. בין החישינים ניתן למצוא: חיישן תנועה, חיישן טמפרטורה חיישן לחות ועוד. לצד זאת ה-Roombox מגיע גם עם קישורית Blutooth ו-Wifi מה שיעניק לו אפשרות לתקשר עם מספר רב של מכשירים.

למרבה הצער, ישנם לא מעט מכשירים כיום שאינם פועלים באמצעות שלט ולא ניתן להפעילם מרחוק. לשם כך, לצד רכישת Roombox ניתן לרכוש גם מתאמי חשמל ייחודיים אשר מחוברים לשקעים ומאותו הרגע ניתן לתפעל את נקודת החשמל האלו ישירות מהסמארטפון. באופן זה ניתן להפעיל את מערכת הסטריאו מרחוק, להדליק את הדוד או סתם לכבות מנורה מבלי לצאת מהמיטה.

20141207201935-0001-0130

הייחודיות של Roombox טמונה בעובדה כי פעולות החישוב ועיבוד הנתונים מתבצעים אצל שרתי החברה ולא באופן מקומי במכשיר עצמו. אסטרטגיה זו מאפשרת להוזיל באופן משמעותי את המחיר של Roombox, העומד על 39 דולר (150 שקל). מלבד הרכישה הראשונית, המשתמש ישלם עבור השימוש בשרתים כ-5 דולר בשנה עבור כל בית (לא עבור כל מכשיר), כאשר שלוש השנים הראשונות מוצעות בחינם.

מוכרים שירות, לא מוצר

את הפרויקט ייסד ברק בן-נון, בחור ישראלי בן 23 שהקים עם מספר מומחים בתחום את חברת Roombox. בראיון לגאדג’טי סיפר לנו בן-נון על Roombox עצמו, על מה מבדל אותו משאר המתחרים ולא פחות חשוב על החזון של החברה לקראת העתיד.

מאחר ולפרויקט יש מתחרים רבים ברחבי העולם, ציין בן-נון מה הוא האלמנט שמבדל אותם משאר השחקניות בתחום: “אנחנו שואפים למכור שירות, לא מוצר. הפרויקט הזה הוא מקפצה לשלב הבא שלנו שהוא בעצם ‘שירות בית חכם’. במקום לקנות מערכת מסובכות ולא יעילות באלפי שקלים, אנו מתכוונים להביא לשוק שירות [שיקל על הצרכנים]. בדיוק כמו שיס והוט מוכרים שירותי אינטרנט וטלוויזיה אנו מתכוונים למכור שירות בית חכם”.

roombox1

היתרון הגדול של Roombox, ומה שמאפשר לו להיות זול כל כך, נמצא בעובדה כי העיבוד לא נעשה במכשיר עצמו. בן-נון הסביר כי “בפועל החישנים הם הנושא החם היום בבית החכם. אנו לא מעוניינים לספק מוח שיושב בבית, אלא חישנים שיושבים במכשיר ומתקשרים עם השרתים החזקים של החברה. הדבר מאפשר לנו לנהל את הבית עם הרבה יותר כוח חישוב והמשמעות היא שניתן לבצע ניתוחי שימוש ולשמור מידע קודם על התנהגות הבית והמשתמש, וכל זה במחיר מצחיק”.

לסיכום, הציג בן-נון את השאיפות לעתיד שלהם ואת החזון של Roombox לעתיד. מלבד החיישנים שכבר מגיעים עם Roombox, בן-נון ציין כי הם כעת עובדים על חיישן מיוחד שידע לסרוק את החדר ואף להצביע האם המשתמש נמצא בכיסא, מיטה או בכל מקום אחר בחדר ועל פי זאת לפעול בהתאם. מלבד זאת הסביר כי החזון של החברה הוא ש-“יום אחד יגיע לצרכן הביתה טכנאי שיתקין בית חכם בפחות מ-10 דקות לכל חדר, והמשתמש ישלם על זה רק 20 שקל בחודש לכל חדר”.

לעמוד הפרויקט – לחצו כאן


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים