קוואלקום עשויה לשלם קנס בגובה מיליארד דולר בעקבות חקירת רשות ההגבלים בסין

יצרנית השבבים קוואלקום החלה להיחקר לפני קצת יותר משנה על-ידי הרשות להגבלים עסקיים בסין בטענה שהיא מנצלת את מעמדה הבלתי-מעורער בשוק האלקטרוניקה כיצרנית שבבים, במיוחד בתחום האל-חוטי, לתיאום מחירים וקביעת מחירים גבוהים מספקים שונים בשוק.

הרגולטור האחראי על הרשות להגבלים עסקיים בסין, National Development and Reform Commission, פרסם לפני כמה ימים הודעה באינטרנט כי החלטת הרשות בעניין החברה האמריקנית תמסר בימים הקרובים, בהודעה צוטט גם שמו של אחד הבכירים ב-NDRC, שו קונלין (Xu Kunlin). הפרסום יצא לאחר הסבב השביעי במספרו של הרשות עם מנכ”ל קוואלקום, דרק אברל, במטרה להגיע למלוא הפרטים בעניין ולחתור להסדרים כאלו או אחרים מול החברה.

אם ההחלטה תוכרע לרעת קוואלקום, צפויה החברה לקבל קנסות בגובה של כמיליארד דולר ובנוסף לעשות שינויים וויתורים מסויימים בזירתה העסקית בסין. נכון להיום, קוואלקום דורשת מיצרניות האלקטרוניקה השונות עמלות בגין שימוש בשבבי החברה המוגנים בפטנטים, המוטמעים בטלפונים למשל. עמלות אלו צפיות להיות חלק מהויתורים בגזרה העסקית.

קוולאקום היא החברה ה-30 שנחקרת על-ידי הרשות להגבלים עסקיים בסין, כשזו הביאה על עצמה מוניטין רב “ביירוט” חברות לא סיניות מאז נחקק החוק להגבלים עסקיים בסין ב-2008. המוניטין גדל משמעותית בזירת העסקים המערבית, עד כדי שנשיא ארה”ב, ברק אובמה, מנהל שיחות עם מקבילו הסיני, שי ג’ין-פינג, בנוגע להגבלת השימוש ברשות להגבלים עסקיים בסין בכל הנוגע להגבלת התמלוגים המגיעים לחברות זרות. הנושא ממחיש את השבר העסקי הקיים בין שתי המעצמות.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים