הצצה ראשונה: Dell Venue 8 7000 – הטאבלט הדק בעולם עם חיישני Intel RealSense

במיוחד לכבוד פתיחתה של תערוכת האלקטרוניקה הצרכנית CES 2015 ב-6 בינואר, החליטה יצרנית המחשבים הותיקה “דל” להשיק את הטאבלט הדק בעולם אותו חשפה בחודש ספטמבר האחרון. הטאבלט לוקח חזרה את התואר לאחר השקתו של ה-iPad Air 2 של אפל, שזכה להחזיק בו באופן זמני לאור השקתו המהירה, אף ש-Dell הכריזה על Venue 8 7000 כחודש לפני הטאבלט של אפל.

אף שמדובר בתואר נחשק, אין הפרש גדול בין שני הטאבלטים הטוענים לכתר. ב-Dell מציינים עובי של 6 מילימטרים בעוד האייפד אייר 2 של אפל מגיע ל-6.1 מילימטרים. עם זאת, אין דקיקותו של Dell Venue 8 7000 מהווה את מרכז העניין בו, שכן הטאבלט משלב את טכנולוגיית RealSense של אינטל, אותה טרם ראינו בפעולה על-גבי טאבלטים – עד עכשיו.

בהדגמה פרטית שנערכה לגאדג’טי מטעם אינטל, זכינו לראות לראשונה את הטאבלט של חברת Dell. מיד עם הדלקת המסך ניתן היה להבחין בתצוגה מרשימה המציגה רזולוציה של 2560×1600 פיקסלים על-גבי מסך OLED בגודל 8.4 אינץ’, זו מציגה צפיפות של 360 פיקסלים לאינץ’ בודד, הגבוהה מ-326ppi שמציע האייפד מיני 3 בעל מסך הרטינה. הצבעים חדים ועמוקים ולמרות חסרונה הבולט של אנדרואיד 5.0 בטאבלט, עדיין ניתן להתרשם מאיכות המסך גם ללא התוספות הויזואליות שמביאה עמה שפת העיצוב Material Design.

טכנולוגיית Intel RealSense בטאבלט

עיקר ההתרגשות סביב טאבלט האנדרואיד הזה הינה בצד המצלמה, שם שולבה טכנולוגיית RealSense של אינטל עם שני חיישני מצלמה באיכות HD 720p המאפשרים מספר מצומצם של טריקים חביבים, אך לא בהכרח נחוצים, בצד הצילום. שני החיישנים המשולבים במכשיר ממוקמים בחציו התחתון של גב הטאבלט, מעל מצלמת 8 מגה-פיקסל הנמצאת בתחתית.

לאחר צילום תמונה באמצעות המצלמה האחורית של הטאבלט, ניתן להפעיל שתי פונקציות חדשות: האחת תאפשר מדידת אורך האלמנטים המצולמים, כך שניתן למדוד את גובה הטלויזיה ולדעת האם תתאים לשידה בבית. פונקציה נוספת מאפשרת ברירת העומק של הפוקוס בתמונה, הדבר מאפשר העברת הפוקוס בנקודות עומק שונות בתמונה כמו גם הגדרת רמת הטשטוש של שאר האלמנטים בתמונה והרקע בחלקים בתמונה שאינם ממוקדים.

Dell-Venue-8-7000-series-cameras

בשני המקרים לא מדובר באלמנטים שלא ניתן לחיות בלעדיהם במצלמות בטאבלטים וכמובן בסמארטפונים, אולם מדובר בהוכחת היתכנות לא רעה לאפשרויות נוספות שיגיעו למצלמות העתיד במכשירים ניידים באמצעות טכנולוגיית RealSense.

טאבלט ה-Dell Venue 8 7000 מקבל את עוצמתו מערכת השבבים Intel Atom Z3580 עם מעבד מרובע ליבות 64 ביט בתדר שעון של 2.3GHz ו-2GB זיכרון RAM. החומרה מאפשרת התמודדות עם אתרים בעלי תוכן רב בקלילות ומהירות ומשחקים לא צפויים להוות כל בעיה עבורו. הטאבלט החל להימכר בארה”ב בימים אלה עבור $399 עבור 16GB של זיכרון אחסון הניתנים להרחבה.

Dell-Venue-8-7000-series-back


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים