המשחק Balls & Boxes יגרום לכם לאמץ את כל התאים האפורים במוח

מרבית המשחקים כיום בחנויות האפליקציה השונות אינם מצריכים חשיבה או יכולת ריכוז גבוהה ומתמקדים בעיקר במספר פעולות פשוטות. משחק חשיבה ישראלי חדש בשם Balls & Boxes הולך לאתגר את המשתמשים ומצריך שילוב של חשיבה מהירה, ריכוז גבוה וזריזות אצבעות.

במבט ראשון נראה כי מדובר על משחק פשוט למדי – בחלקו התחתון מצוי ריבוע המחולק לארבעה צבעים שונים כאשר במרכזו מופיע עיגול עם צבע כלשהו. בחלקו העליון של המסך מופיע מערך שבכל תא ישנו עיגול בצבע מסוים שאותו מקיף צבע אחר – אחד מארבעת הצבעים האחרים במשחק. בכל שלב המשתמש יראה במרכז הריבוע התחתון עיגול עם צבע מסוים ומאותו הרגע עליו ללחוץ על הצבע המקיף את הכדור בעל אותו הצבע במערך. אם נפשט את הרעיון מעט בסופו של דבר, אם השחקן רואה כדור אדום, עליו לחפש את הכדור האדום במערך וללחוץ על הצבע שמקיף אותו.

מה שמכניס את הקושי למשחק הוא שכל שלב מוגבל בכמה שניות בודדות בהן על השחקן תחילה להבין איזה צבע מופיע ואז לחפשו בתוך המערך. ככל שהשלבים יתקדמו והשחקן יגיב נכונה לעוד ועוד צבעים, פרק הזמן שמוקצה לכל שלב יתקצר ועל השחקן לנתח במהירות רבה יותר איזה צבע עליו לבחור הפעם. בכל שלב יהיה ניתן לראות את השיא האישי באמצע המסך ובכל פעם לנסות לשבור אותו מחדש.

המשחק אכן מצליח להציב אתגר משמעותי ולאחר כמה שלבים מבינים כי צריך ריכוז רב כדי להגיע לניקוד גבוה. המשחק מצטיין במשחקיות קלה ונוחה שלא מצריכה זמן למידה ממושך לכן אפשר במהרה כבר להבין אותו ולהתחיל לשחק. כמו כן, Balls & Boxes מתהדר בעיצוב מוקפד ומינימליסטי שיוצר חווית משחק נעימה לעין המקלה על ההתרכזות בצבעים השונים.

פיתוח עצמאי

מי שעומד מאוחרי המשחק Balls & Boxes הוא מפתח ישראלי עצמאי בשם אסף משה שאפיין, עיצב ופיתח את המשחק כולו מאפס. מלבד משחק זה, משה עובד על מספר רב של משחקים שעתידים לראות אור בתקופה הקרובה, אותם יהיה ניתן למצוא באתר ייעודי בשם Apps & Smiles בו הוא מרכז את כל הפרויקטים עליהם עבד.

אם התחברתם לסגנון ולאופי המשחקים אותם פיתח משה, תשמחו לדעת כי כיום ניתן למצוא בחנויות האפליקציות עוד 11 משחקים נוספים פרי עמלו. דוגמה אחת למשחקים הוא משחק בשם Change Course המדמה מטוס קטן שצריך לאסוף נקודות ולהתחמק מאויבים, ודוגמה נוספת הוא משחק העונה לשם Redots בו על השחקן לשמור על קורדינציה גבוהה לאורך המשחק.

להורדת האפליקציה לאנדרואיד – לחצו כאן.

להורדת האפליקציה ל-iOS – לחצו כאן.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים