אל נא תאמר לי זה לא יקרה: הכן מכשירך לתיקון כבר עכשיו

חיזוי תקלות או שברים עתידיים בסמארטפון הינה מלאכה בלתי אפשרית, שכן, לפחות רובנו לא מגלי עתידות. ולכן, מכיוון שלא ניתן לדעת אם הוא יירטב במים, יאבד, הסוללה שלו תשבוק חיים ועוד, רצוי לבצע גיבוי מבעוד מועד לכל התכנים החשובים לנו ששמורים בו.

כולנו מכירים את התרחיש הבא: התרסק לי הסמארטפון על הרצפה, נשבר המסך וכעת עליי למסור אותו לתיקון. בשלב זה, אצל רבים מאתנו מתעוררת האימה: “מה אעשה עם כל שיחות הוואטסאפ והתמונות יקרות הערך שצילמתי, שככל הנראה לא אזכה לראות שוב אחרי שהטלפון יחזור מתיקון במעבדה?”. הדבר שרבים אינם יודעים הוא שקיימת דרך להכין את המכשיר לתיקון בטרם כניסתו למעבדה, ובכלל להפוך את כל עניין הגיבוי לדבר שבשגרה ולחסוך את ההיסטריה והלחץ כשקורה משהו לסמארטפון.

ברשת המעבדות סלדון הכינו עבורכם מדריך שיפרט בהרחבה כיצד ניתן למנוע מראש את אובדן המידע באמצעות הליך גיבוי פשוט. הגיבוי אמור להתבצע בהתאם לסוג מערכת ההפעלה של מכשירכם, ומדריך זה יעסוק בשתיים הנפוצות ביותר: iOS (של חברת אפל) ואנדרואיד (של חברת גוגל) בה עושים שימוש מכשירי סמסונג, LG ועוד.

iPhone-thumb

אם אתם משתמשי מערכת ההפעלה של אפל יש באפשרותכם לגבות את מכשיר האייפון שלכם באמצעות שירות אחסון הענן iCloud שהיא מציעה ללקוחותיה ו/או לחשבון האייטיונס שלכם. לאחר שגיביתם את מכשירכם תוכלו להחזיר את המידע בכל עת הישר לסמארטפון.

גיבוי בענן

הגיבוי בענן של אפל מתבצע לאחר הגדרתו באופן אוטומטי, היעזרו בהנחיות הבאות על מנת להבטיח זאת:

  • לחצו על ‘הגדרות’ > iCloud > לחצו על iCloud Drive, ודאו את סימונו בירוק (משמע הגיבוי האוטומטי פועל כעת).

יתרון הגיבוי באמצעות הענן הוא עצם היותו גיבוי אוטומטי ואל-חוטי. גיבוי באופן זה מספק לכם גישה לקבצים מכל מקום בו ישנה גישה לאינטרנט (גם דרך הסמארטפון). אך עם זאת, חסרונו הוא שגירסתו החינמית מוגבלת ל-5GB ועל מנת לגבות יותר מנפח איחסון זה, יהיה עליכם לשלם דמי מנוי.

גיבוי מקומי

האפשרות השנייה והחינמית העומדת לרשותכם היא גיבוי בתוכנת האייטיונס. תוכנה זו מגבה את התכנים שבאייפון שלכם ושומרת אותם על המחשב עצמו (ולא בענן) – כל זאת ללא הגבלת נפח המידע. חיסרון השיטה הוא שהמידע אותו גיביתם יהיה זמין אך ורק במחשב בו ביצעתם את הגיבוי, ולא במחשבים אחרים.

על מנת לבצע את הגיבוי באייטיונס – השתמשו בכבל ה-USB וחברו בין האייפון למחשב באמצעותו.

  • כשהמכשיר מחובר למחשב פתחו את תוכנת האייטיונס.
  • בתפריט האייטיונס, בעזרת הסמן, לחצו עם הלחצן הימני בעכבר על מכשיר האייפון שלכם (שנמצא תחת הקטגוריה ‘מכשירים’).
  • בחלונית שנפתחה בחרו באפשרות ‘גיבוי’.
  • כעת יתבצע גיבוי מלא למכשיר, שיישמר בתיקיית יעד אותה הגדרתם בעת התקנת תוכנת האייטיונס.

ההצעה לכל היא לגבות את המכשיר אחת לשבוע (או אחת לתקופה מוגדרת, כראות עיניכם), כך תהיו בטוחים שהמידע שלכם לא יאבד. אולם גם אם לא ביצעתם זאת בשגרה, וכעת עליכם למסור את המכשיר לתיקון, מוטב מאוחר מאשר אף פעם, ובמידה וחומרת התקלה מאפשרת זאת, פעלו לפי הוראות המדריך וגבו את הזיכרונות.

גיבוי שיחות וואטסאפ

היכנסו לאפליקציית הוואטסאפ > הגדרות > הגדרות שיחה > ‘גיבוי שיחות’ > כעת הגדירו אם אתם רוצים גיבוי אוטומטי או גיבוי באופן חד פעמי. הגיבוי יישמר על ענן ה-iCloud החינמי.

android-thumb

על מנת לגבות מכשיר המבוסס על מערכת הפעלה אנדרואיד, דורשת גוגל להגדיר עבור המכשיר שלכם חשבון ג’ימייל מראש. ולכן, אחד היתרונות הבולטים בשימוש באנדרואיד הוא האפשרות לגיבוי אוטומטי הישר לחשבון הגוגל דרך ההגדרות במכשיר.

גיבוי בענן

אם אתם מעוניינים לגבות אנשי קשר, אפליקציות, לוח שנה ואימיילים כל שעליכם לעשות הוא להיכנס לתפריט ‘הגדרות’ > פרטיות > דאגו לסמן ב-V ירוק את ‘גבה את ההגדרות שלי’ ואת ‘שחזור אוטומטי’. ודאו כי תחת ‘חשבון לגיבוי’ אתם מסמנים את חשבון הגוגל אליו תרצו לגבות את התוכן.

לגיבוי אוטומטי של תמונות וסרטונים: פתחו את אפליקציית התמונות google-photos > לחצו על מקש התפריט (או על האייקון android-menu) > סמנו כעת ‘גיבוי אוטומטי’ > העבירו למצב פעיל.

גיבוי מקומי

מרבית מכשירי האנדרואיד מסוגלים לשמש כהתקן זיכרון נייד, כך שניתן לחברם למחשב באמצעות כבל USB ולבצע גיבוי על ידי העתקת כל הקבצים הרלוונטיים ישירות אל המחשב. חשוב לשים לב שלא לכל התיקיות ישנה גישה ישירה, ועל כן מומלץ לוודא מראש כיצד ניתן לבצע גיבוי לסוגים שונים של מידע (כמו שיחות וואטסאפ כפי שמפורט מטה).

גיבוי שיחות וואטסאפ

היכנסו לאפליקציית הווטסאפ > מקש התפריט > הגדרות > הגדרות שיחה > הקישו ‘גבה שיחות’.

יש לכם המלצות על אפליקציות או דרכים נוספות לגיבוי המכשיר? שתפו אותנו ואת קוראי גאדג’טי בתגובות.

הכותב הוא מנהל תמיכה טכנית ברשת מעבדות “סלדון” (Celadon), המעניקה שירותי תיקונים ואחריות לסמארטפונים וטאבלטים. www.celadon.co.il


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים