דיווח: סמסונג הציעה לרכוש את בלקברי בתמורה ל-7.5 מיליארד דולר; בלקברי מכחישה

שמן של סמסונג ובלקברי בדרך כלל לא עולה יחדיו בנשימה אחת. שתי החברות אמנם יריבות בתחום הסמארטפונים ופיתוח מערכות תוכנות אבטחה להגנה על מכשירי סמארטפונים, אולם מאז נפילתה של בלקברי מגדולתה לאחר כניסתן של אפל, סמסונג וחברות נוספות לשוק הסמארטפונים, לא נתפסת עוד החברה הקנדית כמתחרה מהותית עבור סמסונג כפי שאולי היוותה בעבר.

מדיווח אתר רויטרס עולה כי בסמסונג בכל זאת מעוניינים בבלקברי וכי לאחרונה נרקמו מגעים עם אפשרות לרכישה או השתלטות על יצרנית הסמארטפונים הקנדית בתמורה לסכום המוערך ב-7.5 מיליארד דולרים, שעיקרו נועד, כפי הנראה, לשם רכישת סל הפטנטים של בלקברי, שיהווה נכס חשוב עבור החברה הדרום קוריאנית בעתיד.

בזמן הדיווח שיקפה ההצעה ערך הגבוה בקרוב ל-40% משער הנעילה ביום הקודם, אולם מאז זינקה מניית בלקברי מעלה בכ-30% ובכתיבת מילים אלו נסחרת החברה בבורסה לפי שווי של 6.78 מיליארד דולר. בבלקברי פנו לאחרונה לביצוע מספר שינויים ונשענו בעיקר על החוזקות, אלו מגיעות בדמות שרתי האבטחה ושירותי התקשורת והמסרים שפיתחה, כאשר הסמארטפונים עדיין נמצאים בפיתוח, אולם חלק נרחב מהעבודה הועבר למיקור חוץ דרך שותפותיה של החברה.

בלקברי מכחישה את הפרסום על מגעים עם סמסונג לגבי רכישה אפשרית, מה שהוביל כמובן לצניחת המניה לאחר העלייה החדה. מנגד, גם סמסונג יצאה בהודעת הכחשה. אנחנו מאמינים שעוד נשמע על ידיעות בנושא בקרוב.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים