אמרו להתראות למשקפי המציאות הרבודה Google Glass

אחד המוצרים המרגשים ביותר שהוצגו בשנים האחרונות הולך להיגנז בקרוב מעיני הציבור המחטטות. מדובר במשקפי המציאות המדומה Google Glass, שהפכו לפריט האופנה המבוקש והשנוא ביותר על-ידי קהל צרכנים שמעולם לא זכה לרכוש אותן (אלא אם הסכים לשלם סכום גבוה במיוחד של $1500) וכלי התקשורת שהפכו מאוהדים למבקרים עקב הזמן הרב שנדרש לגוגל להפוך את המוצר למציאות.

לפני שתמחו דמעה נקדים ונספר שה-Google Glass לא הולכים להיעלם לחלוטין. גוגל אמנם הודיעה כי החל מה-19 בינואר 2015, תפסיק למכור ולספק את המשקפיים עבור מפתחים המבקשים להצטרף לתכנית ה-Explorers של החברה, אולם הדבר נעשה רק כחלק ממעבר החברה להתמקד בשוק העסקי, לפחות בשלב זה.

הביזנס אינסיידר מדווח כי בגוגל מספרים שעסק המעוניין בהזמנת משקפי המציאות הרבודה כחלק מתכנית Glass For Work של החברה לא יתקשה לעשות זאת גם אם ירצה מאות או אלפי זוגות משקפיים, אולם צרכנים פרטיים שעד כה רכשו את המשקפיים לצרכי פיתוח לא יוכלו עוד לעשות זאת לאחר שתפסיק גוגל את מכירתם בשבוע הבא.

את הפיקוד על מחלקת משקפי המציאות המדומה, שתצא כעת מחטיבת הפרוייקטים המיוחדים Google X, ייקח טוני פדל (Tony Fadell), המשמש כמפקח על חטיבת Nest בגוגל, מאז רכישתה הושלמה בפברואר 2014, אולם אף שיפוקח פרוייקט המשקפיים על-ידי פדל, תמשיך דווקא איווי רוס (Ivy Ross), שהובילה את הפרוייקט בגוגל תחת Google X, לשמש כמנהלת שלו גם לאחר השינויים הצפויים כעת.

שוק משקפי המציאות הרבודה לא זכה להצלחה גדולה בצד המוצרים הצרכניים, אולם עושה רושם כי עבור השוק העסקי ישנו פוטנציאל גדול הרבה יותר. לאחרונה הודיעה ענקית השבבים אינטל על רכישת חלק מהותי בחברת Vuzix, המפתחת משקפיים לצרכים עסקיים מזה שנים. העברת הדגש של גוגל לצד העסקי עם משקפי ה-Glass, מספקת עדות נוספת לערך הגבוה הקיים בצד העסקי למוצרים מסוג זה.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים