סמסונג מעדיפה שיתוף פעולה על פני רכישתה של בלקברי ומאבדת את השוק הסיני

בשבוע שעבר עלו דיווחים אודות משא ומתן בין סמסונג ובלקברי עם אפשרות לרכישתה של יצרנית הסמארטפונים הקנדית על-ידי ענקית הטכנולוגיה הדרום קוריאנית. הדיווחים הוכחשו במהרה על-ידי בלקברי ושוויה של החברה צנח מאז בכ-1.4 מיליארדי דולרים.

מנכ”ל סמסונג המשותף, ג’יי.קיי שי (J.K. Shin), סיפר בראיון לוול סטריט ג’ורנל כי בחברה כלל לא מעוניינים ברכישתה של בלקברי, אלא בהמשך העבודה המשותפת כחלק משיתוף פעולה שהחל בין שתי החברות בחודש נובמבר 2014 עם חתימה על הסכם למכירת מוצרי אבטחה למובייל. “אנו מעוניינים לפתח את שיתוף הפעולה עם בלקברי, לא לרכוש אותה“, ציין שי בראיון.

לסמסונג אמנם מוצרי אבטחה משלה עם ה-Samsung Knox, אולם מוצריה של בלקברי ותיקים ומבוססים יותר בשווקים שונים בעולם. כחלק מפיתוח שיתוף הפעולה בין שתי החברות, ייתכן ונזכה לראות חלק ממוצרי האבטחה של בלקברי משולבים בעתיד במכשיריה של סמסונג. צעד לכיוון הגברת מערך האבטחה במכשיריה של היצרנית הדרום קוריאנית עשוי לדחוף קדימה את אימוץ מכשיריה בבתי עסק, כאשר מצידה של בלקברי מדובר יהיה בערוץ גדול במיוחד להפצת מוצריה.

נחלשת בסין

בעוד פועלת סמסונג לפיתוח עסקי המובייל שלה עבור חטיבות עסקיות לצד נסיונות התאוששות מהירידות החדשות במכירות מכשירי הדגל שלה לשנת 2014, ממשיכה החברה הדרום קוריאנית לאבד נתחי שוק משמעותיים בסין לאור התעוררותן של היצרניות המקומיות.

על פי ההערכות, ירד נתח השוק של סמסונג בסין בכשליש במהלך 2014, אולם אותן הערכות עדיין מציגות נפח מרשים של כ-14% בשוק זה (לעומת 20% בסוף שנת 2013). בעוד אפל מהווה תחרות עבור סמסונג במכירות מכשירים עבור השוק הגבוה, יצרניות סיניות רבות, בראשן Xiaomi, הובילו מהפכה לא קטנה בשוק המכשירים המיועדים לשוק הבינוני-נמוך עם מפרטים מרשימים, עיצובים מעניינים ומחירים תחרותיים.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים