הדובדבן בקצפת של מיקרוסופט: חושפת את HoloLens – מכשיר מציאות רבודה

לצד העדכונים בדבר מערכת ההפעלה Windows 10 שהוציאה מיקרוספוט אתמול, הכריזה החברה גם על מכשיר חדש שאף אחד לא ציפה לו: מערכת מציאות רבודה בשם HoloLens. מדובר במערכת טבעתית לראש (גם היא תופעל על-ידי ווינדוס 10) שכוללת “משקפי סקי” ומציגה מידע דיגיטלי על גבי המציאות שלנו.

למערכת יש מעבד עצמאי משלה, מעבד גרפי (GPU) משלה ו’יחידת עיבוד הולוגרמות’. היא תכלול חיבור אלחוטי כמובן ולא חייבת להיות מסונכרנת עם מחשב או טלפון חיצוני. בחברה הבטיחו שהמוצר יצא לשוק בתקופה מקבילה למערכת ההפעלה החדשה.

בעוד שהסרטון ששיחררה מיקרוסופט נראה “לא אמיתי”, שכן התרגלנו לראות סרטוני היי-טק מבטיחים שלא תמיד מממשים את מה שהם מציגים במציאות, הגדילה החברה לעשות כאשר הכניסה 30 כתבי טכנולוגיה (לאחר שהפשיטו מהם את כל הטלפונים והמצלמות) לשם התנסות במכשיר החדש והוכיחה שהוא חי וקיים. אלו רשמיהם מהמוצר: ראשית, במיקרוסופט חזרו ודיברו על הולוגרמות, אך למעשה לא מדובר בתצוגת אור תלת מימדית מלאה.

מה אפשר לעשות עם HoloLens?

כתב הביזנס אינסיידר סיפר כי הייתה זו החוויה העתידנית השנייה שלו תוך חודשיים, הקודמת היתה כשניסה את ה-Oculus Rift של פייסבוק. אבל ההבדל ברור, המכשיר של פייסבוק מציג מציאות וירטואלית מלאה וחוסם את המציאות שלנו. גם לא ניתן להשוות את ה-HoloLens ל-Google Glass, שכן (למרות כל הנסיונות), הגלאס לא היה פונקציונלי יותר מדי ונועד בעיקר לשמש ערוץ תקשורת בנוסף לטלפון וכן כמצלמה.

Microsoft-HoloLens-Windows-10-designer

ה-HoloLens גמיש מהמתחרים מבחינת היכולות. מפתח למכשיר יכול לשלוט בשקיפות של הסביבה. כך לדוגמה, הציגו לכתבים את תנאי השטח של כוכב הלכת מאדים כשהם בקושי רואים את סביבתם האמתית. מנכ”ל החברה אמר במסיבת העיתונאים שבעתיד ניתן יהיה לשלוט בדרך זו על חללית שנוחתת על כוכב הלכת ובנאס”א אמרו שישקלו לכלול את הטכנולוגיה במשימה למאדים של 2020.

נציגי מיקרוסופט אמרו לו שהחברה עובדת על המכשיר ב-5 השנים האחרונות, מה שהופך את מידת החשאיות סביב הפרוייקט למרשימה. כמו המוצג בסרטון, גם האפשרות של שיחת וידאו עבדה כראוי. בן הזוג מהצד השני של הסקייפ (כן סקייפ) היה יכול לראות את מה שבעל המכשיר רואה וכך להדריך אותו בעזרת חיצים צבעוניים.

Microsoft-HoloLens-Windows-10-livingroom

את ההדגמה הבאה הייתם מתים לראות: משחק ב-Minecraft, אותו רכשה מיקרוסופט תמורת 2.5 מיליארד דולר לפני כ-4 חודשים, דרך מכשיר ה-HoloLens. האם יש דרך טובה יותר להטמיע את המכשיר החדש מאשר לכלול בו משחק כל כך פופולרי? זה היה פשוט מתבקש. באתר The Verge הרחיקו ואמרו שמיקרוסופט צריכה לכלול את המשחק כחלק אינטרגלי ב-HoloLens, כך הוא יהפוך לפריסל (משחק הקלפים המוכר) של המציאות הרבודה. כל אחד יוכל להעביר את הזמן במשרד על ידי העברת קוביות מפה לשם.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים