פייסבוק משיקה אפליקציית אנדרואיד בגרסה ייעודית לשוק הנמוך

שוק האפליקציות נמצא בתנועה מתמדת. הממשקים המרהיבים, האנימציות המרובות והיצע האפשרויות הרחב, גורמים ליישומים תמימים לקרטע על גבי סמארטפונים רבים, בעיקר על אלו שאיבדו את מקומם בחוד החנית של השוק עצום המימדים. מיזם חדש של הרשת החברתית פייסבוק (שהרחיבה מימדיה וכיום עוסקת בתחומים רבים אחרים) מציע פיתרון למשתמשים רבים, המוגבלים מבחינה טכנולוגית, אשר יישומה הקיים מתקשה לפעול באופן מספק על מכשירם.

דרך המיזם מציגה החברה אפליקציה, Facebook Lite שמה, אשר מציעה חוויית שימוש של האפליקציה המקורית, אך בגרסה דלה יותר מבחינת דרישות החומרה במכשיר, כלומר, גרסת הלייט של היישום הותיק, מיועדת לשימוש על גבי מכשירים דלים חומרתית, ובמקומות שבהם תשתיות הרשת לוקות בחסר. חשוב לחדד כי באפליקציה מוצעים שלל השירותים אשר באפליקציה המקורית, כגון קבוצות, דפים, צ’אט וכו’, ולמעשה, כלולים באפליקציה שירותים, שבגרסתה העשירה הופרדו ממנה, וכעת קיימים בתור אפליקציות עצמאיות.

בשל הצורך לפעילות חלקה על גבי מכשירים בעלי חומרה חלשה, בפייסבוק נאלצו לערוך צמצומים בתחומים שונים באפלקציה, המתבטאים בנתונים בולטים. ראשית, הנפח הנדרש לשם התקנת האפליציה מגוחך בהשוואה לאפליקציה המקורית, מדובר ב-262KB בודדים, בעוד שאפליקציית פייסבוק הסטנדרטית תדרוש מכם לפנות 137MB יקרים במכשירכם (וזה עוד לפני תפיחת נפח נתוני היישום). מלבד הנפח הזעום, היישום גם יעלה ויטען את נתוניו בזמן קצר יותר מכפי שהיה עד כה, ישתמש בקבצי Data צנועים יותר, ועוצב לעבוד באפון חלק גם באיזורים בעלי רשת 2G דלה.

המיזם נתמך כעת בבנגלדש, נפאל, ניגריה, דרום אפריקה, סודן, סרי לנקה, וייטנאם וזימבבואה, והאפליקציה מוצעת להורדה דרך חנות האפליקציות של גוגל, אך רק באיזורים הללו. אם חפצה נפשיכם להנמיך ביצועי אפליקציית פייסבוק גם במכשירכם, תוכלו להוריד את Facebook Lite באופן חיצוני, ע”י התקנת קובץ ה-APK שלה, לשם כך תתבקשו לאשר את התקנת יישומים זרים שבתפריט האבטחה בהגדרות המכשיר, אולם נזהיר כי הפעולה אינה מומלצת לכולם וכי יש לבדוק תחילה כי מדובר בקובץ בטוח ללא רוגלות, נוזקות, וירוסים ואחרים.

להורדת קובץ ה-APK של Facebook Lite למכשירים מבוססי אנדרואיד – לחצו כאן (על אחריותכם בלבד)

קישור חלופי להורדת ה-APK – לחצו כאן


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים