אני רוצה גם: הראפר Jay-Z רוכש שירות הזרמת מוסיקה סקנדינבי

באחת מעסקאות הטכנולוגיה הגדולות של שנת 2014 היה מעורב אחד מאמני הראפ הותיקים, אנדרה (ד”ר דרה) יאנג, כאשר יצרנית מותג האזניות Beats בה היה בעל מניות מרכזי, נרכשה על-ידי אפל בתמורה ל-3 מיליארד דולר. חלק בלתי נפרד מהעסקה עם אפל ו-Beats Electronics כלל גם את שירות המוסיקה הטרי Beats Music, שנבנה על-ידי דרה ושותפו ג’ימי איובין במטרה לספק לקהל המשתמשים דרך חדשה להאזין למוסיקה דרך מכשיריהם הניידים, מבלי להפיג את הקסם שבהאזנה לרשימות המוסיקה הנבנות באופן מקצועי בתחנות רדיו שונות בעולם.

המכירה לאפל הפכה את ד”ר דרה ל”ראפר המיליארדר הראשון”, כך לפי חברו טייריס גיבסון, שהיה הראשון לחשוף את דבר הרכישה של Beats Electronics.

אימפריה מוסיקלית

ד”ר דרה אינו לבד בתחום בניית העסקים סביב סצינת הראפ וההיפ-הופ, כאשר אמנים אחרים כמו שון (P.Diddy) קומבס, 50Cent ו-Jay Z אוחזים באימפריות גדולות משלהם בתחומים הנעים ממועדוני לילה, מותגי משקאות חריפים וכמובן ניהול חברות תקליטים.

מקור: Adam Glanzman / flickr
Jay-Z בהופעה, מקור: Adam Glanzman / flickr

שמו של Jay-Z עלה בסוף השבוע לכותרות לאחר שדיווח מאתר רויטרס חשף כי החברה שבבעלותו של אמן הראפ הותיק רכשה את חברת Aspiro הסקנדינבית, מפתחת שירות הזרמת המוסיקה WiMP, בעבור סכום המוערך בכ-56 מיליוני דולרים. בדומה ל-Beats Music, כך גם WiMP מציעה השמעת מוסיקה דרך רשימות שירים (פלייליסט), כאשר בחירת שירים לפי מצב רוח וצפיה בחדשות מעולם המוסיקה גם היא מוצעת דרך אפליקציות החברה.

בשונה מ-Beats, וכאן ייתכן שנמצא הערך המוסף עבור Jay-Z והמשתמשים בשירות גם יחד, כוללת WiMP מלבד מסד נתונים של כ-25 מיליון שירים גם לא מעט קליפים (7500) הניתנים לניגון בוידאו על גבי המכשיר הנייד. שילוב צד הוידאו באפליקציה מהווה יתרון לשירות זה כלפי משתמשים רבים המאזינים למוסיקה תוך צפיה בקליפים, דבר הנעשה כיום בעיקר דרך ערוצי האמנים ביוטיוב. בעוד מודל התשלום עבור צפיות בוידאו דרך האפליקציה לא צפוי להיחשף בקרוב, בהנחה שקיים אחד כזה, הרי שאמנים רבים עשויים לגזור קופון לא קטן מקידום צד הוידאו דרך האפליקציה.

Jay-Z אוחז בידו אימפריה לא קטנה כיום, זו הוערכה על-ידי המגזין פורבס בשנת 2014 לפי שווי של כ-520 מיליון דולר. האמן מנהל לא מעט עסקים, את אחד מהם, מותג הבגדים Rocwear, מכר בשנת 2007 בתמורה ל-204 מיליון דולר.

כניסתו של Jay-Z לתחום הזרמת המוסיקה עשויה לתרום רבות לשיווקה של WiMP, זאת בדומה למה שהצליחו לעשות ד”ר דרה ו-50Cent למותגי האזניות שהשיקו כל אחד בנפרד. אמנים וטכנולוגיה נמשכים זה לזו יותר ויותר ככל שהופך העולם לדיגיטלי, כך שיש לצפות כי זו לא תהא הפעם האחרונה בה נשמע על עסקה שכזו בתחום.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים