גוגל, מיקרוסופט ואמזון משלמות כדי להימנע מחסימת הפרסומות שלהן דרך AdBlock Plus

כמה מחברות שירותי האינטרנט הגדולות, בהן גוגל, מיקרוסופט, אמזון וטאבולה הישראלית, חתמו לכאורה על הסכמים עם חברת Eyeo, מפתחת התוסף לדפדפנים AdBlock Plus, לפיהם ישלמו לה כדי להוסיף את הפרסומות שלהן לרשימת ה-Whitelist שמתחזקת החברה, זאת על-פי דיווח הפייננשל טיימס הבריטי. ההוספה לרשימה תאפשר את הצגת הפרסומות ללא מפריע עבור כל העושים שימוש בתוסף לחסימת הפרסומות.

Adblock Plus הוא הכלי הפופולארי הקיים כיום לשם חסימת פרסומות באינטרנט. בחברת Eyeo מציינים כי מעל מ-300 מיליון הורדות כבר בוצעו לתוסף על גבי דפדפנים שונים, כאשר מידי חודש עושים בו שימוש פעיל כ-50 מיליון משתמשים ברחבי העולם. על-פי דו”ח שפירסמו חברות Adobe ו-PageFair ברבעון השני של 2014, כמות חוסמי הפרסומות באופן פעיל מידי חודש עומדת על 144 מיליון משתמשים ברחבי העולם.

לאורך השנים תחזקה מפתחת AdBlock Plus את רשימת ה-Whitelist, אליה הוזנו כתובות אתרי אינטרנט המציגים פרסומות באופן ברור ובלתי מציק. הצצה מהירה לרשימה (קישור בתחתית העמוד) מאשרת כי שמותיהן של מיקרוסופט, דרך מנוע החיפוש Bing, אמזון, טאבולה וגוגל נמצאות ברשימה זו. שמה של גוגל כבר עלה לפני כשנתיים בהקשר להוספתה ל”רשימה הלבנה” של Adblock Plus, כאשר החברות החדשות ברשימה מוכיחות את סדר גודל ההשפעה של תוסף הדפדפן על הכנסותיהן.

ברבעון הרביעי לשנת 2014 רשמה גוגל הכנסות בגובה 18.1 מיליארד דולר, אשר 89% מהן הגיעו מתחום הפרסום ברשת. עבור גוגל, יותר מאשר עבור החברות האחרות, מהווה חסימת הפרסומות באתריה פגיעה בהכנסות, על כן ברור מדוע תהיה מוכנה החברה לשלם עבור האפשרות להימנע מחסימתן.

למעבר ל”רשימה הלבנה” (Whitelist) של Adblock Plus – לחצו כאן


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים