גאדג’טי מסקר: סלקום TV – פתיחה מבטיחה למהפכת הטלוויזיה בישראל

חברת סלקום החלה בישראל את מהפכת הטלויזיה הרב ערוצית עם שירות “סלקום TV” והפכה לראשונה מבין ספקיות הסלולר להיכנס לתחום התחרות ב-Yes ו-Hot. מדובר בשירות המשלב שידורי טלויזיה המתבססים על תשתית האינטרנט, VOD, שידורי עידן+, ממיר המציע מגוון יכולות מתקדמות וצפייה דרך המובייל (סמארטפון או טאבלט).

שידורי סלקום TV הינם מסוג IPTV (שידורי טלוויזיה על גבי האינטרנט), קונספט הקיים כבר זמן רב בעולם וסלקום היא ספקית הסלולר הראשונה להפעילו בישראל על גבי מכשירי טלויזיה. הוא מאפשר לחברות תקשורת ללא תשתית פיזית (למעט חיבור איטנרנט בבית הלקוח) להקים במהירות וביעילות שירותי טלוויזיה רב ערוצית מתקדמים. איך הוא עומד מול שירותי הטלוויזיה בכבלים ולווין? התשובות בסקירה.

התקנה

שירות סלקום TV הצליח להרשים אותי כבר בהתחלה, כאשר הגיעו אליי שני טכנאים על מנת לבצע את ההתקנה הפשוטה יחסית, אותה ניתן ככל הנראה לבצע גם לבד. עברתי במהלך חיי מספר התקנות של המתחרות הוט ויס, שכללו החלפת קופסאות (חייב שיהיה לוגו החברה) ולפעמים קדיחה או שתיים. מכיוון שהשירות של סלקום TV מבוסס על האינטרנט ברשת הביתית – אין צורך בכל זה. התקנת הממיר כן תעלה לכם בשני שקעים ואנטנת עידן+.

ההתקנה דורשת חיבור של יחידת תקשורת לראוטר המפיצה את האינטרנט לשאר ממירי הסלקום TV בבית. כל ממיר דורש חיבור לחשמל וחיבור נוסף לחשמל בקרבת מקום עבור יחידת תקשורת הקולטת את האינטרנט ומביאה אותו לממיר. כנראה שהדבר לא יפריע למרבית האנשים, אך תהיו מוכנים לעוד כמה חוטים שצריך להחביא לצד הטלוויזיה.

ממיר וממשק המשתמש

Cellcom-TV-remote-3

הממיר של סלקום TV מעט קטן מהסטנדרטי של הוט, הוא די אלגנטי ולא יכער לכם את השידה יותר מידי. הממיר הינו ממיר משולב, המאפשר צפייה בשידורי עידן+ יחד עם השידורים על גבי תשתית האינטרנט ו-VOD באיכות HD. בחזית הממיר אין שעון או מספר הערוץ, אך כן תמצאו חיבור USB. מדובר בממיר בעל מערכת הפעלה מתקדמת המאפשרת ניגון תכנים ישירות מדיסק-און-קי והוא משמש גם כסטרימר.

מכיוון שמדובר בממיר HD, תמצאו בגבו חיבור HDMI המעביר וידאו ואודיו. השילוב בין שידור על גבי תשתית האינטרנט, איכות HD והעובדה שיש בביתי אינטרנט של הוט (למרות שמדובר ב-100Mbps) המרבה להתנתק גרמו לי לחששות רבים. לשמחתי הרבה לא נתקלתי כמעט בתקיעות או איכות ירודה, במקרים בהם האינטרנט כן אכזב אותי, שידורי עידן+ המשיכו לעבוד, וברגע שהאינטרנט חזר לעצמו המשכתי בצפייה כרגיל. למרבה ההפתעה זמן הטעינה של תכנים היה מהיר מאוד, כמעט מידי, דרך הממיר ואפילו באפליקציה אותה ניסיתי גם עם רשת סלולרית בזמן נסיעה ברכבת.

ממשק המשתמש של סלקום TV סגול מאוד, המתאים לצבע האופייני לחברה, אך הדבר לא מפריע לאלגנטיות שלו. הוא מספק שילוב מוצלח של נוחות, מהירות והיצע עשיר של יכולות. זו משימה לא פשוטה לגרום למשתמש הממוצע לא לאבד את עצמו בין ערוצי עידן+, שירותי ה-VOD לסרטים וסדרות, מוזיקה, ספורט ועוד יכולות מתקדמות במיוחד כאשר שיטת הניווט הפופולרית כיום המכונה “זיפזופ” פחות רלוונטית כאן.

Cellcom-TV-Remote

סלקום פתרה את הסוגיה באמצעות תפריט פשוט ושלט מינימליסטי לניווט בו. השלט מותאם לממיר בצורה מודרנית להפליא וכולל את מקשי הניווט, כפתורי השליטה לניגון תכנים וכפתורים לווליום והעברת ערוצים. אין את כפתורי המספרים הרבים, אך בגב השלט ישנה מקלדת מלאה שעוזרת מאוד לחיפוש תכנים. השלט מותאם להבנה שבסלקום TV המשתמש יבחר מה לצפות ומתי ולא יהיה כבול ללוח השידורים הקלאסי.

אל התפריט הראשי תכנסו בלחיצה על כפתור התפריט (שלושה קווים אופקיים) שנמצא בין כפתור עצמת השמע להחלפת הערוצים בחלקו התחתון של השלט. הניווט בתפריט נעשה באמצעות כפתורי החצים וכפתור ה-OK במרכז המשמש לכניסה לתת התפריטים ובחירת תכנים. הניווט בין התפריטים מהיר, חלק ויותר חשוב – אינטואיטיבי. עקומת הלימוד קצרה מאוד ולדור המובייל תהיה קלילה.

Cellcom-TV-Remote-Back

בדומה לממירים של הוט ויס ישנו פס בתחתית המסך בזמן צפייה בשידורים המראה את שם התוכנית או הסרט הנצפים, הזמן שעבר ואם תרצו פרטים נוספים. כמו כן, ישנה אפשרות להקליט את מה שאנו צופים בו כרגע מערוצי העידן+ או להתחיל לצפות מההתחלה בסדרה או סרט מערוצי השידור של סלקום TV.

תכנים

עכשיו נעבור לנקודה שאתם אולי הכי סקרנים לגביה, התכנים ששירות הטלוויזיה סלקום TV מספק. באופן טבעי אנחנו משווים את השירות לזה של הוט ויס, אמנם חשוב להבין שכן מדובר בשידורים הנלקחים ממאגר VOD הזמין כל הזמן, כך שיותר נכון אולי להשוות אותו לשירותי הזרמת וידאו אחרים בעולם כמו נטפליקס, לדוגמה. אהבתי מאוד את השילוב המובנה של שידורי עידן+ ומרכז הספורט (הרבה יותר מערוץ חד מימדי) אליו נגיע בהמשך, אותם אני מחשיב כבסיס לכל טלוויזיה רב ערוצית.

ראשית נעשה קצת סדר. ההפרדה בין שידורים על גבי תשתית האינטרנט ו-VOD קצת מטעה. מדובר באותם תכנים, כלומר שכל מה שמשודר בלוח השידורים הרציף ניתן לצפייה גם ב-VOD. אם תהיו מעוניינים לצפות בסרט שמתחיל בעוד שלוש שעות בערוץ הסרטים עכשיו, תוכלו פשוט ללחוץ עליו בלוח השידורים ולצפות בו מיד וללא המתנה. הערוצים הרציפים נמצאים כאן רק כדי לתת תחושה של הטלוויזיה הישנה והמוכרת. תמצאו שם סרטים ברצף החוזרים על עצמם ומרתונים של סדרות. אין עריכת תוכן אמיתית מאחורי השידור, למעט הז’אנר המתאים לערוץ בו הוא מוצג (סרטי אקשן, סדרות קומיות וכו’).

ספריית ה-VOD היא למעשה הלחם והחמאה של סלקום TV, בשונה למתחרות שם מדובר בתופסת, כאן היא מרכז העניינים. תמצאו בה את כל הסרטים והסדרות של לסלקום להציע ללא תשלום נוסף (למעט התכנים למבוגרים). ישנה כמות יפה של סרטים וסדרות, חלקם חדשים מאוד. מרבית התכנים ברמת איכות גבוהה ולא תמצאו סתם זבל שנוסף רק כדי לנפח את הספרייה.

לא תמצאו את כל הסדרות הפופולריות ביותר שרצות היום כמו: משחקי הכס, המתים מהלכים ושחור זה הכתום החדש. מנגד, ישנן סדרות רבות ומוערכות הנמצאות ב-VOD עם כל הפרקים מכל העונות, כמו: בית הקלפים, דקסטר, שובר שורות, מד מן, שרלוק, קליפורניקיישן ועוד. ישנה לשונית בסדרות המציגה את אלו שאמורות לעלות בקרוב, שם נמצאות כרגע ריי דונובן וסמוך על סול (ספינאוף של שובר שורות), שתיהן מהמדוברות ביותר כיום. היינו שמחים לראות את סלקום מרחיבה את ההיצע משמעותית גם עם סדרות שלא רצות היום או מהשנים האחרונות. לא חסר כאלו מוצלחות.

עכשיו נעבור לספורט, החלק הקריטי ביותר עבור עורקים פוטנציאלים רבים מהוט ויס. זו גם הסיבה שמנעה מכותב שורות אלו לעשות את הניתוק, ערוצי הספורט השונים וערוץ דיסקאברי פתוחים בכל שעה ביום. כאן יש באמת בשורה, לא עוד ערוץ צפייה חד מימדי בו ניתן רק לצפות בשידור הרציף. סלקום שיתפה פעולה עם ערוצי הספורט ויצרה מרכז הכולל שידורים מגוונים משלל ערוצי הספורט של החברה כערוץ שידורים רציף הכולל גם שידורים חיים, חדשות המגיעות מהאתר של ערוץ הספורט, תוצאות, טבלאות ותוכן VOD הכולל תכניות, משחקים מוקלטים ותקצירים. מרכז הספורט עובד מהר והמעבר בין השידור הרציף לשאר התכנים פשוט וקל. “החיסרון” הוא שבהשוואה לערוצי הספורט המגוונים ביס והוט לא תוכלו לראות כל שידור שתרצו, מכיוון שמדובר בערוץ יחיד, אבל בואו לא נשכח שהתשלום על ערוצים אלו בהתאם.

Cellcom-TV-Sport

סיכום

שירות הזרמת התוכן סלקום TV הצליח להרשים אותנו כמעט מכל הבחינות. מדובר בשירות מגובש ומתקדם, המועבר בצורה איכותית עם מעט מאוד תקלות. הפוטנציאל אדיר, במיוחד עבור הצופים הצעירים יותר שרגילים לעולם הצפייה הישירה (סטרינמינג), רוצים לבחור מה לראות ומתי וחיים במסך המובייל הקטן, לשם ילכו איתם השידורים לכל מקום. ערוץ הספורט או כפי שאני אוהב לכנות אותו “מרכז הספורט” מראה דוגמה ליכולות של הפלטפורמה.

המחיר של 100 ש”ח בחודש סביר בהחלט, אבל לא מהפכני בהתחשב בעובדה שתאלצו לשלם גם על תשתית אינטרנט על מנת שתוכלו להפעיל את סלקום TV. מגוון עשיר יותר של תכנים היה עושה את ההחלטה עבורנו להרבה יותר קלה. הבשורה היא שבסיס טוב יש וסלקום מרחיבה כל הזמן את השירות עם תכנים נוספים.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים