תקן חדש יאפשר צפיה ברזולוציית תצוגה של 8K דרך מחשבים ניידים

מקור: Lenovo

בחמש השנים האחרונות איכות תצוגת המסכים לא רק שהשתפרה פלאים אלא שמדרגות הקפיצה בקושי עוצרות לנוח על זרי הדפנה. מפתחים העוסקים בשיפור ופיתוח מפרטים טכניים הציגו תוצאות חדשות שהביאו את ארגון VESA (ר”ת Video Electronics Standards Association) להכריז על תקן HDMI חדש – eDP 1.4a, המאפשר למחשבים ניידים ומחשבי All-In-One לתמוך ברזולוציית 8K (דהיינו, 7680X4320).

התקן החדש, המחליף את תקן 1.4 שהוכרז ב-2013, מאפשר קצב גבוה יותר להעברת מידע במסכים החדשים (שבאים עם איכות גבוהה מלכתחילה), שיפורים בעומק הצבע ובקצב רענון התמונה. התקן רותם את כוח העבודה של מעבדי המסך החדשים ובמקביל מפחית את צריכת הכוח אליו נדרש המחשב. אפל השתמשה בשדרוג של התקן הקודם על-מנת לאפשר למסכים החדשים במחשבי ה-All-In-One שלה להציג ב-5K.

בפשטות, התקן מאפשר הכנסת יותר מידע לאותו זרם וידאו ובמהירות גבוהה יותר. עם זאת, השאלה האחרונה בעידן הרזולוציות הגבוהות היא: למה אנחנו צריכים את זה? ובכן, אנחנו לא בהכרח צריכים את זה, בטח שלא במסכים קטנים שם עין בלתי מזוינת כמעט ולא תוכל להבחין בשינוי בין הרזולוציות הגבוהות.

מקור: Video Electronics Standards Asso
מקור: Video Electronics Standards Asso

המטרה של VESA היא כי עד סוף 2016 כל המחשבים הניידים ייוצרו עם תמיכה בתקן החדש, ובכך לאפשר ליצרניות ליצור מסכים דקים יותר שדורשים פחות אנרגיה ובעלי יכולת להציג ב-8K. המסכים הם טורפי הכוח העיקריים במכשירים הטכנלוגיים והתקן החדש יאפשר למזער זאת, בין היתר, בעזרת האפשרות לרענן רק חלק מהפיקסלים במסך ולא בהכרח את כל המסך, כמו שקורה כיום.

מסכי 8K במחשבים לא צפויים להגיע בקרוב, כאשר אפילו בשוק הטלויזיות המסחריות מדובר בזן נדיר. יפן היא כנראה אחת המדינות שעוסקות בכך יותר מהאחרות, כאשר היא מבצעת ניסויים שיאפשרו לשדר את אולימפיאדת 2020 באיכות 8K.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים