רשמי: HTC One M9 יוכרז ב-1 במרץ; ריכוז שמועות

עכשיו זה רשמי: הלילה אישרה חברת HTC דרך עמודיה הרשמיים ברשתות החברתיות כי מכשיר הדגל הבא שלה, HTC Hima / One M9, ייחשף באירוע Utopia in progress שייערך בברצלונה בתאריך ה-1 במרץ כחלק מתערוכת MWC 2015. כעת, זהו הזמן המושלם לבצע סיכום של השמועות והדיווחים, ולהציג לכם את כל מה שידוע (גם אם לא באופן רשמי) על אחד המוצרים הבולטים שיוצגו בבירה הקטלונית בעוד קצת יותר מעשרה ימים.

נדגיש כי בנוסף למכשיר הדגל, מדברות השמועות גם על גרסה בעלת מסך גדול יותר, אולם לצערנו המידע אודותיה מועט עד לא קיים כלל, ולכן נתמקד במוצר המרכזי והמעניין לא פחות.

שם במה ומיתוג

כבר שבועות ארוכים שאנו מכירים את סמארטפון הדגל החדש תחת שם הקוד HTC Hima, אך לאחרונה קיבלנו כמה סימנים לכך שהמוצר יזכה לשם במה המסמל המשכיות להצלחתם של הדגמים הקודמים בסדרה – One M7 ו-One M8. לפני כמה ימים, קוד המקור באתר החברה חשף באופן מפורש את השם HTC One M9 ואת הסלוגן OneLife. כמה שעות מאוחר יותר החלה החברה להשתמש בסלוגן בעמודיה הרשמיים בטוויטר.

אתמול, במהלך משחק הכדורגל של פריז סן ז’רמן נגד צ’לסי במסגרת ליגת האלופות, הופיעו כרזות פרסומת לקראת ההכרזה על “הדגם הבא של HTC One” ב-1 במרץ 2015, יומה הראשון של תערוכת MWC בברצלונה. הלילה, החלה החברה בהפצת תמונת טיזר המעבירה את אותו המסר.

שפת עיצוב

htc-let-them-stareכשנחשף מכשיר הדגל HTC One לפני כשנתיים, גרפה החברה פרסים רבים על עיצובו המהודר. בעקבות כך, בשנה שעברה בחרו הטיוואנים להשתמש בנוסחה דומה, וכצפוי – זכו שוב להערכה רבה על התוצר הסופי. גם הפעם, כך לפחות משתמע מהדיווחים וההדלפות, התמונה לא תהיה שונה: HTC One M9 יזכיר מאד את קודמו, אך יזכה לכמה שינויים נדרשים שיהפכו אותו אלגנטי יותר.

לפי תמונת היח”צ המודלפת שסיפק המדליף הנודע אוון בלאס, רמקולי ה-BoomSound אשר נמצאים בחזית יזכו לעיצוב מינימליסטי ויידחקו לשוליים. הצמדתם של הגרילים למסגרת מאפשרת ל-HTC להניח בחזית הסמארטפון לוח זכוכית שיימתח מקצה לקצה וגם להעלים את הפס השחור שהאריך את גופו של המוצר.

עיבוד, מסך ותצוגה

HTC One M9, כמו קודמיו, צפוי לעשות שימוש בערכת השבבים החדשה ביותר של יצרנית השבבים קוואלקום. השנה, תהיה זו כמובן Snapdragon 810 הכוללת מעבד 64 ביט עם ארבע ליבות Cortex-A57 בתדר עבודה 2.0GHz וארבע ליבות Cortex-A53 בתדר עבודה של 1.5GHz. בנוסף, תאובזר ערכת השבבים של הסמארטפון החדש ברכיב זיכרון DDR4 בנפח 3GB ובמאיץ גרפי עצמתי מסוג Adreno 430.

על אף שהמגמה פרצה בסערה כבר בשנה שעברה, ולמרות הבטחותיה של יצרנית השבבים האמריקנית קוואלקום להשקתם של כמה מוצרים נוספים עם מסכים ברזולוציית Quad HD 2K, נראה שסמארטפון הדגל של HTC יגיע זו שנה שלישית ברציפות עם מסך ברזולוציית Full HD 1080p. יכול להיות שהבחירה הזו, לפחות באופן תיאורטי, תציב את המוצר החדש מאחורי מתחריו, אולם חשוב לזכור שגודלו של המסך צפוי לעמוד גם הפעם על 5 אינץ’ – מה שלא בהכרח מצדיק מעבר לרזולוצייה גבוהה יותר. ידוע גם שרזולוציה נמוכה יותר משפיע משמעותית על הביצועים לטובה.

מולטימדיה

אחרי שנתיים לא פשוטות בהן זכתה HTC לביקורות נוקבות על מערך הצילום שבחרה לשלב במכשירי הדגל שלה, נראה שהשנה תנסה החברה לתקן את העוול הזה באמצעות חיישן המציע כמות גדולה יותר של פיקסלים. לטענתם של שני מדליפים שונים, מכשיר הדגל החדש יצוייד בחיישן T4KA7 החדש מבית טושיבה, המציע צילום תמונות סטילס ברזולוציית 20.7 מגה-פיקסל.

עם זאת, טכנולוגיית ה-UltraPixel של החברה לא תיזנח ותשולב ככל הנראה בחיישן הצילום שבחזית. עוד בחזית ימוקמו כמובן שני רמקולים בתצורה סטריאופונית, אלו עשויים לנצל לפי השמועות טכנולוגיה חדשה וייחודית של חברת Bose האמריקנית אשר מתמחה בייצור מוצרי סאונד ונחשבת לאחת המובילות בתחום.

hima-best-concept-yet4
תמונה: קונספט

השקה והפצה

בניגוד לשנה שעברה, אז השיקה החברה את סמארטפון הדגל שלה שעות בודדות לאחר הכרזתו ב-25 במרץ, הפעם צפויה החברה להמתין מעט ולא לבצע השקת בזק. לפי ההערכות, המכירה תחל בשווקי המפתחי (ארה”ב, אנגליה, גרמניה וטיוואן) בסופו של חודש מרץ, בדיוק שנה לאחר השקתו של הדגם הקודם.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים