HTTP 2.0: הדור הבא של האינטרנט מגיע

HTTP (ר”ת של HyperText Transfer Protocol) הוא פרוטוקול התקשורת הנפוץ בעולם. הוא שימש אתכם כרגע על מנת לטעון את הדף הזה. אולם, עם היותו חשוב כל כך – הוא עתיק ומיושן. הוא תוכנן בתחילת שנות התשעים, והגרסה העדכנית ביותר שלו שוחררה בשנת 1997 – כשתעבורת האינטרנט הייתה כאין וכאפס לעומת כמות המידע שעוברת ברשת כיום.

HTTP/2 היא הגרסה החדשה לתקן הפופולרי שמביאה עימה מספר עדכונים שיכולים לשנות באופן משמעותי את מהות השימוש באינטרנט. שתי תוספות חדשות ומרכזיות הן תמיכה בדחיסת שדה תקורה (Header Field Compression) ובריבוב (Multiplexing), אשר ביחד מאפשרות לדפדפן לשלוח מספר בקשות גדול לשרת על גבי חיבור יחיד. דבר זה מסוגל להאיץ את הגלישה באינטרנט ולהפוך את החיבור לאמין יותר.

HTTP/2 תאיץ את הגלישה באינטרנט ותהפוך את החיבור לאמין יותר

HTTP/2 הוא אינו תקן חדש לגמרי, הוא מבוסס על תקן ה-SPDY שהשיקה גוגל ב-2009 במטרה להאיץ את השימוש באינטרנט. הוא מציע שיפורים דומים מאוד לאלו של HTTP/2, אך נתמך על ידי מספר מצומצם מאוד של אתרים – בעיקר בגלל העובדה שהוא היווה תחלופה אופציונלית ולא תקן סטנדרטי חדש. HTTP/2 מביא את השיפורים הללו לכל רחבי האינטרנט – הסטנדרט החדש יאומץ על ידי כלל האתרים וסביר להניח שבעוד מספר שנים לא תוכלו למצוא אתר שאינו תומך בו. לאחר ההכרזה על הסטנדרט החדש, גוגל הכריזה שתסיר את התמיכה ב-SPDY מכרום על מנת לעודד הפסקת השימוש בו ומעבר לתקן HTTP/2.

אחד הנושאים הלוהטים ביותר באינטרנט כיום הוא נושא האבטחה, במיוחד לאחר חשיפותיו של אדוארד סנודן אודות הריגול הממשלתי. הטמעת שימוש בהצפנה כחלק הכרחי בתקן ה-HTTP/2 הוצעה ונדחתה, בעיקר מכיוון שהיא עלולה להוות בעיה עבור ספקי האינטרנט. עם זאת, מפתחי הדפדפנים הפופולריים Chrome ו-Firefox הכריזו כי לא יתמכו ב-HTTP/2 אם האתר לא ישתמש בחיבור מאובטח. בשל הסיבה הזאת כל האתרים שישתמשו ב-HTTP/2 ייאלצו להשתמש גם בהצפנה, מה שיוביל לגלישה בטוחה יותר באינטרנט עבור כולנו.

הגרסה הסופית של HTTP/2 שוחררה לפני מספר ימים ונמצאת כעת בשלבי בדיקה אחרונים. בקרוב מאוד היא תשוחרר ותביא אינטרנט בטוח, אמין, ומהיר יותר לכולנו.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים